آسیا تایمز امروز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد با توجه به اینکه آمریکا تعرفه ای به ارزش ۲۵ درصد روی ۳۴ میلیارد دلار از کالاهای چینی در نظر گرفته است و قصد دارد بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر هم تعرفه اعمال کند، ساینوپک با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد همین موضوع باعث شده است تا این شرکت خریدهای نفتی از ایران را ادامه دهد.

یکی از مسئولان اجرایی ساینوپک به این شبکه خبری گفته است تحریم های آمریکا هیچ ربطی به این شرکت ندارد و همچنان خریدهای خود از تهران را ادامه می دهد.

شبکه خبری آسیا تایمز بدون اشاره به نام این مسئول شرکت ساینوپک به نقل از وی افزود ساینوپک تعرفه های آمریکا علیه چین را در نظر گرفته است و بر این باور است که تحریم ها نمی تواند مانع خرید و واردات نفت از ایران شود.

این مسئول اجرایی ساینوپک گفته است وقتی جنگ تعرفه ها بالا بگیرد ساینوپک و شرکت های نفتی چین دیگر نمی توانند از آمریکا نفت بخرند به همین دلیل به بازار نفت ایران نیاز دارند.

این گزارش ادامه می دهد که تقاضای نفت برای چین هر روز بیشتر می شود زیرا این کشور شمار پالایشگاه هایش در سراسر کشور را افزایش داده است و باید به آنها نفت تزریق کند.

این گزارش از جمله به پالایشگاه های جدید &#۳۹;هانگ لی پیچام&#۳۹; و &#۳۹;جه جیانگ رونگشون&#۳۹; در شهرهای دالیان و جوشان در شمال شرق و شرق چین اشاره کرده است که هر کدام ظرفیت پالایشی ۴۰۰ هزار بشکه نفت در روز را دارند.

شرکت های نفتی &#۳۹;سی ان پی سی&#۳۹; و &#۳۹;ساینوپک&#۳۹; همچنین در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی با ساخت پالایشگاه هایی در مناطق &#۳۹;خوابای&#۳۹; و &#۳۹;جانگ جیانگ&#۳۹; به ترتیب ظرفیت ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ بشکه نفت در روز را به میزان پالایش نفت خود اضافه می کنند.

آمارها نشان می دهد ایران در سال ۲۰۱۷ روزانه حدود ۶۳۰ هزار بشکه نفت به چین صادر کرده است و در چهار ماهه اول ۲۰۱۸ نیز تقریبا سطح فروش نفت ایران به چین در همان سطح باقی مانده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.