«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «ای‌بی‌سی» بار دیگر با تکرار ادعاها درباره ایران از ضرورت ماندن آمریکا در سوریه سخن گفت. 

 بولتون در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا موضوع خروج نیروهای آمریکا از سوریه موضوع گفت‌وگوی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه خواهد بود گفت: «کل وضعیت سوریه، محور رایزنی میان سران دو کشور خواهد بود، چون اوضاع در آنجا دارد جدی‌تر می‌شود.»

بولتون اضافه کرد: «اما فکر می‌کنم رئیس‌جمهور، این را به صراحت بیان کرده که ما وقتی که خلافت ارضی داعش نابود شود و تا وقتی که تهدید ایران در سراسر خاورمیانه (غرب آسیا) پا برجا باشد، در آنجا می‌مانیم.»

ترامپ و پوتین قرار است روز دوشنبه در شهر «هلسینکی»، پایتخت فنلاند با یکدیگر دیدار کنند. موضوع سوریه یکی از محورهایی است که سران دو کشور درباره آن گفت‌وگو خواهند کرد.

آمریکا و روسیه، از طرف‌های مختلفی در جنگ سوریه حمایت کرده‌اند. روسیه حامی دولت سوریه است که از زمان آغاز ناآرامی‌ها در این کشور از مارس ۲۰۱۱، در حال مبارزه با گروه‌های تروریستی است. آمریکا و متحدانش در منطقه اصلی‌ترین حامیان معارضان مسلح و گروه‌های تروریستی در حال نبرد با دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به شمار می‌روند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.