اسپوتنیک گزارش داد، در پی وضع تعرفه های گمرکی توسط دولت آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم اروپا و اقدام تلافی جویانه کشورهای اروپایی در وضع تعرفه بر کالاهای آمریکایی، «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا در واکنش به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت که اتحادیه اروپا و آمریکا «بهترین دوستان» یکدیگر هستند و هرکس جز این بگوید، در حال نشر «اخبار جعلی» است.

پیش از این ترامپ با انتقاد از سیاستهای تجاری اتحادیه اروپا، این اتحادیه را «دشمن» آمریکا خوانده بود.

رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌اِن‌اِس (CNS) و در حالیکه در اسکاتلند (برای بازی در زمین گلف شخصی خود) به سر می برد، در این خصوص گفت: «فکر میکنم که دشمنان زیادی داریم. به عقیده من اتحادیه اروپا بر اساس آنچه که در عرصه تجارت با ما انجام می دهند، یک دشمن قلمداد می شود».

دونالد ترامپ ادامه داد: «شما ممکن است اتحادیه اروپا را اینگونه تصور نکنید؛ اما آن ها دشمن هستند».

وی در ادامه با کنار هم قراردادن اتحادیه اروپا با چین و روسیه گفت: «روسیه هم از جهاتی دشمن است. چین هم از منظر اقتصادی دشمن است، آن‌ها قطعاً دشمن هستند».

ترامپ در ادامه افزود: «اما این امر بدین معنا نیست که آنها بد هستند. بلکه به آن معناست که آنها رقیب هستند. می‌خواهند سود کنند و ما هم می‌ خواهیم سود کنیم».

رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: «من برای سران این کشورها احترام قائلم؛ اما آنها واقعا از ما سوء استفاده کرده‌ اند. بسیاری از آنها عضو ناتو هستند و حق السهم خود را نمی‌پردازند».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.