عون امروز (دوشنبه) در کاخ ریاست جمهوری لبنان، در دیدار با «حسین جابری انصاری» دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور سیاسی این سخنان را عنوان کرد.

رئیس جمهوری لبنان گفت: لبنان توافق هسته ای را رکن اساسی در ثبات منطقه می داند و معتقد است که این توافق سهم عمده ای در شکل گیری منطقه ای خالی از سلاح های کشتارجمعی دارد. 

وی همچنین از اعلام پایبندی کشورهای حاضر در برجام به حفظ آن که در نشست اخیر در وین مطرح شد، استقبال کرد. 

عون همچنین تلاش های ایران برای کمک به پایان دادن به بحران در سوریه را ستود و گفت: یکی از مسائلی که در تحقق این امر نقش دارد تسهیل در بازگشت آوارگان سوری به کشورشان است.

در این دیدار همچنین جابری انصاری پیام «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران درباره برجام و روابط دوجانبه را به همتای لبنانی اش ارائه کرد.

در این پیام آخرین تحولات مرتبط با برجام پس از خروج آمریکا و رایزنی های ایران برای غلبه بر پیامدهای منفی اقدام یکجانبه آمریکا شرح داده شده است.

جابری انصاری همچنین تاکید رئیس جمهوری ایران بر ضرورت توسعه روابط دوجانبه تهران و بیروت در همه زمینه ها را به اطلاع عون رساند.

رئیس جمهوری لبنان نیز ضمن تشکر از پیام دکتر روحانی، برای او و جمهوری اسلامی ایران آرزوی پیشرفت و ثبات کرد.

وی همچنین خواستار توسعه روابط دوجانبه شد.

سفر جابری انصاری به لبنان در چارچوب سفرهای اخیر شخصیت ها و دیپلمات های ایرانی به کشورهای مختلف درباره مساله برجام و تحولات مرتبط با آن صورت می گیرد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه دیروز نیز در سفر به سوریه با «بشار اسد» رئیس جمهوری و «ولید المعلم» وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.