رسانه‌های خارجی ویدئویی را منتشر کردند که نشان می‌‌دهد یک خبرنگار از محل برگزاری کنفرانس مطبوعاتی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و دونالد ترامپ همتای آمریکایی وی اخراج شده است.

بر اساس این گزارش، این خبرنگار بلافاصله پس از آنکه دست‌نوشته‌ای را بالا گرفته بود،‌با برخورد تند نیروهای امنیتی حاضر در محل کنفرانس روبرو شد به طوری که نیروهای امنیتی برای اخراج وی به خشونت متوسل شدند.

بر اساس آنچه در این ویدئو نشان داده می‌شود، عبارت «معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای» در این دست‌نوشته به چشم می‌خورد و  همین عبارت نیروهای امنیتی را بر آن داشت تا این خبرنگار را به زور اخراج کنند.

اما این خبرنگار اصالتا یک خبرنگار فلسطینی و مقیم آمریکاست که نامش سام حسینی است و با هدف پوشش این کنفرانس برای مجله هفتگی ذی‌نیشن در آمریکا به هلسینکی رفته بود و نیز به عنوان مدیر ارتباطات برای مرکز ( "Institute of Public Accuracy" ) فعالیت می‌کند.

این مجله آمریکایی خشم خود را از رفتار خشن و زورمدارانه نیروهای امنیتی با سام حسینی ابراز کرده است.

عبارت دست‌نوشته‌ای که این خبرنگار آمریکایی فلسطینی‌الاصل در دست داشت،‌به اولین معاهده بین‌المللی درباره منع سلاح‌های هسته‌ای اشاره می‌کند که سازمان ملل در هفتم جولای ۲۰۱۷ پس از موافقت دو سوم اعضا با وجود مخالفت آمریکا، فرانسه و انگلیس و چند قدرت هسته‌ای دیگر تصویب کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.