الیوم السابع گزارش داد، دفتر رسانه‌ای وابسته به گذرگاه زمینی رفح در نوار غزه اعلام کرد که مسؤولان مصری به آنها خبر داده‌اند که از امروز تا اطلاع ثانوی این گذرگاه بسته می‌شود.

این دفتر در بیانیه‌ای تاکید کرد که این گذرگاه در مقابل رفت و آمد مسافران در هر دو سمت بسته خواهد شد و مردم باید منتظر هر رخداد تازه‌ای باشند.

در همین حال، اسرائیل گذرگاه کرم ابوسالم، تنها گذرگاه تجاری در نوار غزه را بست و مساحت ماهیگیری در دریا را از ۹ مایل به شش مایل کاهش داد.

رائد فتوح، رئیس کمیته هماهنگی ورود کالاها به نوار غزه گفت: مسؤولان رژیم اشغالگر اسرائیل از تصمیم خود برای بستن گذرگاه کرم ابو سالم به صورت کامل تا اطلاع ثانوی خبر دادند.

همزمان، پایگاه عبری زبان واللا گزارش داد که ارتش اسرائیل تصمیم گرفته این گذرگاه را به صورت کامل ببندد و کالاها و غذاها را وارد نوار غزه نکند و از این امر فقط ورود برخی کالاهای ضروری مستثنی هستند.

واللا نوشت، در واکنش به پرواز بادبادک‌ها و بالن‌های آتش زا از نوار غزه به سمت شهرک های یهودی نشین مجاور غزه، همچنین تصمیمی برای کاهش سه مایلی مساحت ماهیگیری اتخاذ شده است.

این پایگاه مدعی شد که در پی پرواز بالن‌های آتش‌زا، حدود ۳۲۰ دونم در روز دوشنبه در شهرک یهودی نشین کارمیا در آتش سوخت.

فتوح گفت: کرم ابو سالم تنها گذرگاه تجاری برای ساکنان غزه است که در اوضاع اقتصادی بسیار دشواری به دلیل ادامه محاصره و تشدید محدودیت‌های ورود و خروج کالاها به سر می‌برند. این تصمیم محاصره علیه مردم غزه را تشدید می‌کند و به انهدام چرخ اقتصادی که در نوار غزه اساساً از بین برده شده است، تسریع می‌بخشد.

رژیم صهیونیستی که از توقف ارسال بادبادک‌های آتش‌زا از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی عاجز مانده است و نمی‌تواند راه چاره‌ای برای آن بیاید، دست به مجازات‌های تازه‌ای علیه این منطقه زده است.

دولت رژیم صهیونیستی روز گذشته این تصمیمات را برای مجازات هرچه بیشتر نوار غزه و تنگ‌تر کردن حلقه محاصره این منطقه اتخاذ کرد:

ـ تعطیلی گذرگاه کرم ابو سالم (مخصوص واردات کالا)

ـ تعطیلی گذرگاه رفح (مخصوص تردد افراد)

ـ تعطیلی گذرگاه بیت حانون "ایرز" (مخصوص ورود تجار و بیماران)

ـ کاهش مسافت مجاز برای ماهیگیری فلسطینیان

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در این باره تاکید کرد که از امروز سه شنبه ورود گاز و سوخت به غزه متوقف شده و گذرگاه کرم ابو سالم نیز تا روز یکشنبه آینده بسته خواهد بود و پس از آن اوضاع ارزیابی شده و این رژیم اجازه ورود برخی اقلام دارویی به این باریکه را خواهد داد.

بیانیه حماس در واکنش به مجازات‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه

جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به مجازات‌های جدید رژیم صهیونیستی علیه غزه بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فوزی برهوم، سخنگوی حماس در این بیانیه تاکید کرد که اقدام جدید رژیم صهیونیستی به بستن گذرگاه کرم ابو سالم و محروم کردن ساکنان نوار غزه از ابتدایی‌ترین مؤلفه‌ها و لازمه‌های زندگی، جنایتی ضد بشری در کنار دیگر جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین و ساکنان غزه است.

برهوم تصریح کرد که سکوت کشورهای منطقه و جامعه جهانی نسبت به این جنایات و تجاوزات و نبود قطعنامه‌هایی برای بازداشتن رژیم صهیونیستی از ادامه تجاوزاتش، این رژیم را بیش از پیش نسبت به ارتکاب چنین جنایاتی گستاخ‌تر کرده است.

وی اظهار داشت که چنین مجازات‌هایی بیانگر نهایت ظلم و جنایت در حق ملت فلسطین در غزه است که پیامدها و تبعات خطرناکی در پی خواهد داشت و مسؤولیت کامل آن متوجه رژیم صهیونیستی خواهد بود.

برهوم اشاره کرد که چنین مجازات‌هایی هرگز نمی‌تواند بر مواضع ملی فلسطینیان در رابطه با ادامه مبارزه و مقاومت به منظور بازپس‌گیری حقوق خود و پایان محاصره تاثیرگذار باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.