محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به لزوم یا عدم لزوم نهادی در خصوص مدیریت افکار عمومی در کشور، گفت: ما در حوزه مدیریت افکار عمومی در همه جا قانون و مسئول داریم، در کشور ما هم دولت مسئول این موضوع است یعنی دولت باید افکار عمومی را هدایت کند.

وی افزود: اکنون وضعیت ارز بدین شکل است و مشکلاتی را به وجود آورده است. ما نباید به جای اینکه تسهیلاتی را در مسیر زندگی مردم ایجاد کنیم و یک دلخوشی و خشنودی را در افکار عمومی ایجاد کنیم بیاییم با تصمیمات اشتباه کاری کنیم که اوضاع به سوی شرایط نامطلوبی پیش برود.

بادامچی با تاکید بر اینکه ما باید اعتماد عمومی را جلب کنیم، تصریح کرد: ما باید کاری کنیم که مردم به گفته دولت و مسئولین اعتماد داشته باشند. گاهی به افکار عمومی احترام گذاشته نمی‌شود، فکر می‌کنم هر مطلبی را بیان کنند جامعه به سوی مسیر مطلوبی هدایت می‌شود در حالی که اینگونه نیست. در شرایطی که نوسانات بازار ارز به وجود آمده درآمدها کاهش یافته، تنها موضوعی که می‌تواند ما را یاری دهد اعتماد افکار عمومی است یعنی مردم به تصمیمات و گفته‌های مسئولین اعتماد کنند و در شرایط سخت امروز ما را همراهی کنند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: اگر بخواهیم با عملکرد غیرمسئولانه خود در جامعه کاری انجام دهیم هر روز یک مطلب غیرمرتبط با شرایط را مطرح کنیم یا مطلبی که جایی برای مطرح شدن آن وجود ندارد را در رسانه‌ها و محافل عمومی مطرح کنیم آن زمان مردم همراهی لازم را نخواهند کرد، هر موضوعی است مسئولین باید سریع به آن رسیدگی کنند. با این کارها نباید افکار عمومی را نگران کنیم. اگر مسئولین به این مسائل توجه داشته باشند قطعا مردم یار مسئولین خواهند بود و دولت هم در هر بحرانی موفق خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.