خالد بن سلمان وزیر عربستان در آمریکا در صفحه توئیتر خود ضمن متهم کردن ایران به دخالت در یمن مدعی شد: مخالفت شیوخ و بزرگان استان صعده یمن با دخالت‌های ایران، پیام مهمی است که بار دیگر بر هویت عربی یمن تاکید دارد، یمن عربی و با تدبیر با تلاش‌های ایران برای سلطه‌گری مخالفت کرد.

وی مدعی شد: عربستان و برادرانش در ائتلاف عربی برای آزادی صعده و بازگرداندن امنیت، ثبات، آسایش و شکوفایی برای مردم آن که از ظلم و ستم شبه نظامیان وابسته به ایران (انصارالله یمن) رنج می‌برند تلاش خواهد کرد. امنیت و آسایش برادران یمنی در اولویت کارهای ماست.

بن سلمان مدعی شد: مخالفت بزرگان و شیوخ صعده با حضور ایران در این استان یک موضع قهرمانانه است که پروژه توسعه‌طلبی ایران در منطقه را آشکار می‌کند و به آرزوهای انقلابی ایران در منطقه و نیروهای تروریستی وابسته به آن در جهان پایان می‌دهد.

شبکه العربیه مدعی شد که شیوخ و اعیان استان صعده در گفت‌وگو با این شبکه گفتند که ایران نیروهای وابسته به خود یعنی حزب‌الله لبنان و حشد الشعبی عراق را به یمن فرستاده  است تا به انصارالله پشتیبانی نظامی و فنی ارائه دهند.

یحیی مقیت، شیخ «شمل خولان» در شهر صعده مدعی شد که نیروهای یمنی با پشتیبانی ائتلاف عربی، موفق به کشتن یک نیروی عراقی شدند که در صفوف انصارالله در جبهه البقع می‌جنگید.

به گزارش ایسنا، مساله حمایت ایران از تروریست ها درحالی مطرح می شود که ایران مخالف اول تروریسم در جهان است و برای ریشه کن کردن آن تلاش های فراوانی کرده است و در شکست دادن داعش و دیگر گروهک های تکفیری در سوریه و عراق نقش زیادی داشته است این در حالی است که عربستان سعودی مرزهای خود را به روی تروریست ها باز کرد تا وارد عراق و سوریه شوند و از آنها حمایت کرد.

 این دیپلمات سعودی درحالی مدعی تلاش عربستان برای ایجاد امنیت و ثبات در یمن است که ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان نزدیک به سه سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می رساند، مدارس و بیمارستان های آنان را بمباران می کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ممانعت می‌کند و به دلیل تجاوزهای وحشیانه‌اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان قبل از این نیز در واکنش به تحولات اخیر یمن، با اشاره به تداوم تجاوز وحشیانه خارجی که به نابودی زیرساخت‌ها و محاصره همه جانبه و کشتار جمعی و خاموش ملت یمن منجر شده است، ابراز امیدواری کرد: همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی و اجتماعی یمن، ضمن همبستگی با یکدیگر از جبهه واحد ملی بر علیه تجاوز خارجی محافظت کنند.

قاسمی با ابراز تاسف از درگیری‌های اخیر و دعوت همه نیروهای یمنی به آرامش و خویشتنداری ابراز امیدواری کرد و افزود: تمامی اختلافات داخلی در چارچوب گفت‌وگو حل و فصل و زمینه هرگونه سوء‌استفاده دشمنان خارجی ملت یمن مسدود شود.

وی در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن هست سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.