رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه امضای سند اقدام مشترک توسعه کاربردهای فناوری‌های نوین در بخش انرژی با وزارت ارتباطات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قبل از تابستان در مورد وضعیت آب و برق و عدم جیره بندی آن بارها اعلام کردیم که این موضوع به همکاری مصرف کنندگان و اصلاح مصرف مردم بستگی دارد.

اردکانیان با بیان اینکه "گفته بودیم نیاز به همکاری مردم داریم تا برق و آب قطع نشود"، گفت: امسال مردم، سازمان ها و ادرات دولتی همکاری های داشتند که اگر همین میزان همکاری هم نبود، با وجود کاهش تولید ۵ هزار مگاواتی انرزی برق آبی، مشکلات ما  در این حوزه به مراتب بیشتر می شد.

وزیر نیرو  با اشاره به اینکه "کاهش بارش و افزایش دما در برخی نقاط جهان به تلفات انسانی منجر شده است"، گفت: امیدواریم با ادامه روند همکاری مصرف کنندگان و سازمان های دولتی به شکل برنامه ریزی شده در رابطه با صرفه جویی، روزهای باقی مانده از فصل گرم امسال را بدون مشکل جدی پشت سر بگذاریم.

وی افزود: دست همکاری به سوی مردم دراز خواهیم کرد و سعی خواهیم کرد  این شرایط دیگر تکرار نشود.

اردکانیان از مردم بابت مشکلات ناشی از قطع برق عذرخواهی کرد و گفت: با وجود تلاش شبانه روزی همکاران صنعت برق، ما دچار کمبودها و قطعی های برق شدیم که جا دارد بابت مشکلات رخ داده برای مردم بابت قطعی های برق عذرخواهی کنیم.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ روز پیش نیروگاه نکا با ظرفیت ۴۰۰ مگاوات به دلیل بروز مشکلات فنی از شبکه خارج شد و کاری که باید یک ماه در حالت عادی روی این نیروگاه برای بازگشت به مدار بهره برداری انجام می شد، با تلاش شبانه روزی  ثبت رکوردی مهندسی در زمانی ۹ روزه، شاهد بازگشت نیروگاه ۴۰۰ مگاواتی به مدار بودیم که این از نمونه های بارز تلاش شبانه روزی متخصصان برق کشور بودیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.