بورس تهران تنها یک روز پس از درجا زدن، امروز به کاهش قیمت‌ها ادامه داد. فعالان این بازار در دو هفته گذشته شاهد افت پی در پی قیمت سهم‌ها بودند. نوسان ها در بازار سهام در حالی ادامه دارد که عده‌ای معتقدند این بازار با کمبود نقدینگی مواجه شده و نوسانات نرخ دلار افسار این بازار را در دست گرفته است.

امروز بار دیگر شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۳۹ واحد افت کرد و به رقم ۱۰۷ هزار و ۷۸۰ واحدی رسید، اما شاخص کل هم وزن با ۳.۵۴ واحد رشد روبه‌رو شد و به رقم ۱۸ هزار و ۳۲۶ رسید. شاخص آزاد شناور در طی معاملات امروز ۵۲۹ واحد و شاخص بازار اول ۳۹۹ واحد افت داشت، اما شاخص بازار دوم با رشد ۸۷ واحدی مواجه شد.

پتروشیمی پارس، شرکت ارتباطات سیار ایران و سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین به ترتیب ۲۱۳، ۳۸ و ۲۹ واحد تاثیر مثبت روی نوسان شاخص‌های بازار داشتند، اما در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران و پتروشیمی مبین به ترتیب ۱۲۸، ۸۹ و ۷۳ واحد تاثیر کاهنده روی نوسانات شاخص داشتند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی سهم‌ها عمدتا کمتر از دو درصد نوسان قیمت داشتند و در گروه عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم قیمت‌ها بیش از دو درصد کاهش داشت.

در گروه فلزات اساسی نیز نوسان زیادی را در قیمت‌ سهم‌ها شاهد نبودیم. تعدادی از سهم‌ها همچون صنایع مس ایران ۲.۲ و کالسیمین چهار درصد افت قیمت را تجربه کردند.

اما در گروه خودرو و ساخت قطعات هرچند که افزایش قیمت‌ها با درصد بالایی رخ نداد، اما بیشتر سهم‌ها شاهد افزایش قیمت بودند. ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۳۸۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱.۵ میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۸۵ هزار و ۸۸۷ نوبت معامله بود.

آیفکس نیز ۵.۷۶ واحد افت کرد و به رقم ۱۲۰۹ واحدی رسید. در عین حال ارزش معاملات در فرابورس ایران به رقم ۲۷۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۲۰۱ میلیون سهم و اوراق مالی را رد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.