عدنان محمود سفیر جمهوری عربی سوریه در تهران امروز (سه شنبه ۲۶ تیر) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به تحولات و پیروزی‌های میدانی در سوریه گفت: تصمیم اخیر رئیس جمهور سوریه در توجه به بازسازی سوریه و بازگشت پناهندگان به این کشور مهم ارزیابی می شود.

وی اظهار داشت: رابطه تهران- دمشق استراتژیک است و این رابطه استراتژیک و مستحکم به پیش خواهد رفت؛ رژیم صهیونیستی نامشروع تر و کوچکتر از آن است که بخواهد بر آینده روابط راهبردی تهران-دمشق تأثیرگذار باشد.

امیرعبداللهیان گفت: همکاری مشترک تهران-مسکو و کمک حزب الله لبنان در برقراری امنیت در سوریه و تقویت امنیت منطقه‌ای، تجربه‌ای موفق به شمار می‌رود؛ سوریه بحران جنگ تروریستی را پشت سر گذاشته و به زودی به جایگاه موثر و طبیعی خود در منطقه و جهان عرب باز می‌گردد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در ادامه اظهار داشت: نقش مردم، نیروهای مسلح و رهبری سوریه در مقاومت و مبارزه با تروریسم در تاریخ منطقه ستودنی است.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: توسعه مناسبات بازرگانی و اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و سوریه از خواسته های اساسی تجار دو کشور است.

عدنان محمود: ایران جایگاهی ممتاز در همکاری اقتصادی-بازرگانی با سوریه خواهد داشت

عدنان محمود، سفیر سوریه در تهران نیز در این دیدار با اشاره به موفقیت‌های میدانی در سوریه و شکست داعش و جبهه النصره، گفت: بازگشت امنیت و ثبات  به سوریه، امنیت و ثبات در منطقه را به همراه دارد.

وی افزود: این دستاورد  با تلاش سوری‌ها و همکاری جمهوری اسلامی ایران و روسیه محقق شده است.

سفیر سوریه در تهران اظهار داشت: بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان از اولویت‌های دولت سوریه است و ایران جایگاهی ممتاز در همکاری اقتصادی-بازرگانی با سوریه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز همکاری ایران و سوریه در سایه حضور جمهوری اسلامی ایران در این کشور ضروری تر از هر زمان دیگر است و دولت سوریه علاقمند است از تجربیات ایران در بازسازی کشور استفاده کند.

عدنان محمود با اشاره به اهمیت برنامه های اقتصادی در سوریه خاطر نشان کرد: امضای سند جامع همکاری‌های بلند مدت دو کشور صفحه جدیدی از روابط همه جانبه را در پی دارد.

سفیر سوریه در تهران نیز روابط دو کشور را استراتژیک خواند و افزود: سوریه اراده جدی برای تقویت همه جانبه روابط با ایران دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.