امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش از شانزدهمین دوره جامع‌پذیری دانشگاه‌های افسری ارتش در مرکز آموزش جوادالائمه(ع) بازدید کرد.

امیردریادار سیاری در جمع فرماندهان و مسئولین و دست‌اندرکاران برگزاری شانزدهمین دوره جامع‌پذیری دانشگاه‌های افسری ارتش گفت: دانشجویان به ذخیره‌های امید معروف هستند؛ کسانی که آمده‌اند فرماندهان آینده ارتش شوند. این جوانان باید قدر خود را بدانند چون شغلی را انتخاب کرده‌اند که از لحاظ معنوی جایگاه بسیار بالایی دارد. کار آن‌ها، یک کار معمولی اداری نیست و قطعا در آینده برای کشور افتخارآفرین خواهند بود و مردم هم به آن‌ها افتخار خواهند کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی که در دوره رزم مقدماتی پیش‌بینی شده باید طوری باشد که مسیر رشد این جوانان را هدفمند کرده و فرماندهانی مناسب و لایق نظام جمهوری اسلامی ایران را تربیت کند.

امیر دریادار سیاری اضافه کرد: طرحی تنظیم شد که بر اساس آن و به خاطر ایجاد انس و الفت بین این فرماندهان آینده ارتش، آموزش‌ها مشترک باشد. وقتی این طرح تقدیم فرمانده معظم کل قوا شد، فرمودند خیلی خوب است مراسم دانش‌آموختگی و تحلیف فارغ‌التحصیلان با هم باشد، اما اجرای آموزش رزم مقدماتی فقط در نیروی زمینی انجام شود. اعتقاد حضرت آقا این بود که این آموزش باید در اینجا شکل بگیرد و پایه و اساس محکمی داشته باشد که این جمله برای نیروی زمینی قابل تامل و افتخار است.

وی افزود: بازدید انجام شده در راستای بررسی چگونگی اجرای برنامه‌های آموزشی، مسائل مربوط به محیط‌ زیست، بهداشت، کلاس‌های مختلف و مسائل معنوی انجام شد که به لطف خدا و همت مسئولین نتایج رضایت‌بخش است.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به آمادگی بالای یکان‌های ارتش ادامه داد: ارتش و نیروهای مسلح، به لطف توانمندی در ابعاد مختلف این آمادگی را دارند به هر تهدیدی در مرزهای زمینی، هوایی، دریایی با آمادگی کامل پاسخ دهند و دشمنان بدانند اگر بخواهند به منابع و منافع ما تعرضی داشته باشند با پاسخی قاطع مواجه می شوند.

امیر دریادار سیاری یادآور شد: چیزی که دشمن از آن غافل است این است که ارتش در دل مردم است و به پشتوانه همین مردم، اقتدار و توانمندی‌ها، مهارت‌ها، تجهیزاتی که توسط کارکنان متخصص خود ساخته‌ایم، تمرینات و رزمایش‌های مستمر در اجرای فرامین فرمانده معظم کل قوا مبنی بر آمادگی دفاعی این توانایی را روز به روز بالاتر خواهیم برد.

وی افزود: کشور ما امروز در جنگ اقتصادی و نرم با دشمن است، اما کارکنان ارتش در مقابل دشمن با تمام توان ایستاده‌اند و اعتقاد دارند که حفظ نظام از واجبات است و برای این مهم همیشه آماده هستند.

امیر دریادار سیاری درباره برگزاری رزمایش‌های ارتش نیز تصریح کرد: همیشه در طول سال و به طور مستمر برابر تدابیر ابلاغ شده از ستاد کل نیروهای مسلح رزمایش‌هایی را داریم و بعضی از رزمایش‌ها هم باید به طور مشترک برگزار شود که در موقع مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در این بازدید، امیر سرتیپ نعمتی جانشین نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ جهانشاهی معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش و امیر سرتیپ دوم علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش حضور داشتند.

رئیس ستاد ارتش همچنین با حضور در جمع روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم گفت: همه توجه و تمرکز در امر آموزش باید روی اثربخشی باشد.

امیر دریادار سیاری افزود: امروز کشور ما درگیر جنگ نرم با دشمن است که این جنگ آسیب‌های اجتماعی زیادی را به دنبال دارد؛ اما ما مرد میدان هستیم و باید در مقابل دشمن بایستیم و از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی تا جایی که امکان دارد بکاهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در شانزدهمین دوره جامع‌پذیری دانشگاه‌های افسری ارتش یادآور شد: جوانان در این دوره آموزش‌های خوبی مانند اقامه نماز جماعت، شرکت در مراسم فرهنگی و معنوی، داشتن نظم و آراستگی و ... می‌بینند که روی رفتار آن‌ها اثر می‌گذارد؛ اما زمانی که به یگان‌های مختلف در سراسر کشور با فرهنگ‌های مختلف می‌روند نباید این رفتار آن‌ها تغییر پیدا کند. بنابراین باید در برنامه‌های آموزشی خلاقیت را به کار گیرید و به امر اثربخشی توجه ویژه‌ای داشته باشید تا این آموزش‌ها موثر باشد و این عزیزان سفیران ارتش در جامعه باشند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اضافه کرد: در دیداری که با فرماندهان گردان و دسته در دانشگاه افسری داشتم، از فرماندهان خواستم که اهداف آموزشی و ویژگی‌های یک فرمانده خوب را بیان کنند. بعد از آن‌ها سوال کردم آیا این ویژگی‌ها در خود شما وجود دارد؟ چرا که اگر بخواهیم این آموزش‌ها اثرگذار باشد اول از خودمان شروع کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.