حمایت میرزاده عصر امروز در کارگروه تخصصی آموزش و پژوهش، فناوری و نوآوری استان اظهار داشت: دانشگاه آزاد می‌تواند برای جلب کمک مدارس سما را گسترش دهد.

وی افزود: فنی و حرفه‌ای نباید فلسفه‌اش را فراموش کند فلسفه فنی و حرفه‌ای مهارت‌آموزی و دست گرفتن آچار است نه اینکه مثل دیگر دانشگاه‌ها باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پارک علم و فناوری را محلی برای خلق ایده دانست و بیان کرد: پارک علم و فناوری استان در حالی صحبت از تبدیل وضعیت نیرو می‌کند که باید ایده را پرورش دهد و به صورت پروژه‌ای کار کند.

میرزاده در پاسخ به رئیس بنیاد نخبگان استان که بودجه بنیاد نخبگان کل کشور را ۶۵ میلیارد تومان و کمتر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مطرح کرده بود، خاطرنشان کرد: بنیاد نخبگان قابل مقایسه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیست. کانون پرورش فکری از همه دانشگاه‌ها بالاتر است چرا که می‌تواند برای شما نخبه‌پروری کند.

وی خطاب به معاون وزیر علوم گفت: اگر من جای وزیر بودم و نمی‌توانستم مشکلی را حل کنم استعفا می‌دادم. بعضی رشته‌ها مثل دریانوردی در تهران چکار می‌کنند مگر قرار است در تهران کار کنند. چرا این رشته‌ها را در استان‌هایی که زمینه اشتغال برای آنها فراهم است نمی‌بریم. تهران مرکز ایران است نه همه ایران.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.