ترامپ روز چهارشنبه در کنفرانس خبری بعد از دیدار با تعدادی از اعضای کنگره در کاخ سفید افزود: ما در مذاکره با کره شمالی هیچگونه محدودیت زمانی و یا محدودیت سرعت نداریم و این روند در حال انجام است.

او گفت: مذاکرات در حال انجام است و به خوبی پیش می‌رود تحریم‌ها همچنان باقی مانده اند، زندانیان ما آزاد شده اند در ۹ ماه گذشته این کشور هیچ موشکی را آزمایش نکرده است روابط ما بسیار خوب است.

&#۳۹;دونالد ترامپ&#۳۹; و &#۳۹;کیم جونگ اون&#۳۹; رهبران آمریکا و کره شمالی روز ۲۲ خرداد در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند آن‌ها در این دیدار یک بیانیه ۴ ماده‌ای را امضا کردند.

آمریکا معتقد به خلع سلاح کامل کره شمالی است و پیش شرط برداشتن تحریم‌ها را خلع سلاح کامل این کشور عنوان کرده است، اما کره شمالی می‌گوید خلع سلاح و دادن تضمین و مشوق به کره شمالی، باید مرحله‌ای و گام به گام باشند.

بعد از دیدار سران دو کشور، &#۳۹;مایک پمپئو&#۳۹; وزیر خارجه آمریکا در سفری دو روزه به کره شمالی، مذاکرات رهبران دو کشور را پیگیری کرد سفری که اگرچه خود او موفقیت آمیز توصیف کرده بود، اما کره شمالی با صدور بیانیه‌ای آن را زیر سئوال برد و اعلام کرد رفتار هیات آمریکایی در این مذاکرات &#۳۹;گنگستری&#۳۹; و &#۳۹;قلدرمابانه&#۳۹; بوده است.

یکی از محور‌های مذاکرات وزیر خارجه آمریکا در کره شمالی، بحث بازگرداندان بقایای اجساد سربازان کشته شده آمریکایی در جنگ دو کره در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ بود موضوعی که روز گذشته رسانه‌ها اعلام کردند کره شمالی مجوز آن را صادر کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.