حسن زمانی رئیس مرکز نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی از تشکیل اتاق فکری با حضور ۲۵ نفر از نمایندگان ادوار به مهر خبر داد و اظهارداشت: این اتاق فکر به مرکز نمایندگان ادوار مشورت می دهند و مسائلی که رئیس مجلس صلاح ببیند به این اتاق فکر ارسال خواهد شد و از نقطه نظرات این افراد استفاده خواهد شد.

زمانی تأکید کرد: بعضی از اعضای مجمع برای شرکت در جلسات از شهرستان به  تهران سفر می کنند. تعدادی از مجمع نمایندگان ادوار بازنشسته و تعدادی از آنها در دستگاه های مختلف مشغول به کار هستند.

رئیس مرکز نمایندگان ادوار تصریح کرد: کارگروه های تخصصی مرکز با کمیسیون های مجلس ارتباط خوبی دارند، کارگروه ها با کمیسیون ها جلسات مشترک می گذارند و نقطه نظرات خود را به اعضا و کمیسیون ها اعلام می کنند.

وی یادآور شد: موضوعاتی که از طرف معاونت قوانین به مرکز نمایندگان  ادوار ارجاع می شود به کارگروه های تخصصی مرکز ارجاع می دهیم.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کارگروه اقتصادی مجمع نمایندگان ادوار از کارگروه های فعال مرکز است که با کمیسیون های اقتصادی مجلس در ارتباط است. ریاست این کارگروه را آقای جلیلی نماینده سابق مسجد سلیمان برعهده دارد.

زمانی اضافه کرد: مرکز امور نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی ۱۸۰۰ نماینده که از یک دوره تا ۶ دوره نماینده مجلس بوده اند را تحت پوشش دارد.

وی در توضیح ساختار نمایندگان ادوار گفت: این افراد دارای تجارب بالایی هستند، بنابراین تجارب زیادی در این مرکز جمع شده اند و ما برنامه ریزی کرده ایم از تجارب و توانایی این افراد استفاده کنیم. در این راستا ۱۵ کارگروه تخصصی هم تراز با ۱۵ کمیسیون مجلس راه  اندازی کردیم که ۵۰۰ نفر از این نمایندگان در این کارگروه ها ساماندهی شدند.

رئیس مرکز نمایندگان ادوار تصریح کرد: در حال راه اندازی مجامع استانی هستیم که نمایندگان ادوار در این مجامع جمع می شوند تا از نقطه نظراتشان در تهران و شهرستان ها استفاده شود. طبق آئین نامه داخلی مجلس که اخیراً به تصویب رسیده است، این مجامع تشکیل خواهند شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.