روزنامه تایمز امروز (چهارشنبه) گزارش داد، هشدار ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا خطاب به قانونگذاران حامی اتحادیه اروپا به رهبری استیون هاموند و نیکی مورگان، وزرای سابق دولت لندن اندکی پیش از رای‌گیری حساس شب گذشته مطرح شد که بریتانیا را داخل یک اتحادیه گمرکی نگه می‌دارد.

ترزا می به سختی توانست از یک رای‌گیری مهم دیگر بریگزیت در پارلمان کشورش جان سالم به در ببرد؛ او تلاش دارد تا این حزب دو دسته را حول استراتژی خودش برای خروج از اتحادیه اروپا متمرکز کند. نخست‌وزیر بریتانیا سه‌شنبه با اکثریت شش رای موفق شد و این در حالی است که ۱۲ تن از قانونگذارانش در اعتراض به گروه لابی‌های اپوزیسیون پیوستند.

طبق این اصلاحیه که به رای گذاشته شد، دولت باید برای یک توافق اتحادیه گمرکی با اتحادیه اروپا تا ۲۱ ژانویه ۲۰۱۹ وارد عمل شود. طرح ترزا می در واقع بر ماندن در اتحادیه گمرکی اروپا پس از خروج از اتحادیه اروپا بود که تنها با اختلاف شش رای به تصویب پارلمان رسید. این سیاست او طرفداران خروج از اتحادیه اروپا را خشمگین کرده است. می معتقد است اگر بریتانیا بدون برنامه و شتاب‌زده از اتحادیه اروپا خارج شود زیان‌های فاجعه‌باری وارد می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.