استاندار خراسان رضوی در حاشیه مراسم بدرقه این زائران در جمع خبرنگاران گفت: امسال ۱۰ هزار و ۹۱۵ زائر از استان خراسان رضوی به حج تمتع اعزام می شوند.

علیرضا رشیدیان افزود: این تعداد با عوامل اجرایی و یک هزار و ۶۰۰ زائر خراسان شمالی که از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد اعزام می شوند، به ۱۴ هزار نفر می رسد.

وی اظهار داشت: خراسان رضوی با ۱۳.۷ درصد زائران حج تمتع امسال کشور بیشترین تعداد این زائرین را دارد و استان تهران با ۱۲.۷ درصد و اصفهان با ۷.۳ درصد در رده های بعدی قرار دارند.

وی گفت: زائران باید با رعایت نظم، انضباط، دستورالعملهای سازمان حج و زیارت و موارد بهداشتی سفر زیارتی امن برای خود رقم بزنند.

رشیدیان افزود: سفر حج فرصت معنوی است که باید از این فرصت بهره برد و از خرید کالاهای بنجل خارجی پرهیز کرد.

وی اظهار کرد: در این راستا امسال با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی سوغاتی هایی برای زائران سرزمین وحی در نظر گرفته شده تا وقت آنها به جای زیارت در بازارها تلف نشود.

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی نیز گفت: پروازهای سرزمین وحی از امشب ( ۲۸ تیر ماه) تا ۲۰ مرداد ماه توسط هشت فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ و ۳۲ فروند ایرباس انجام می شود.

محمد باقر قاسم زاده با بیان اینکه تمام پروازهای حج امسال از فرودگاه مشهد با هواپیمایی سعودی انجام می شود افزود: اقدامات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به زائران بیت الله الحرام نظیر توسعه توقفگاه خودروها، افزایش گیت های بازرسی، راه اندازی سامانه اطلاع رسانی حج تمتع ۹۷ روی پرتال فرودگاه و نصب بنرهای راهنمای زائر در فرودگاه مشهد انجام شده است.

وی اظهار کرد: زائران استان خراسان رضوی در قالب ۷۹ کاروان از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام می شوند.

اولین کاروان اعزامی از مشهد به سرزمین وحی شامل ۴۵۰ زائر ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امشب با پرواز شماره ۷۴۷ هواپیمایی سعودی عازم مدینه شد. 

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بعد از فرودگاه مهرآباد تهران پررفت و آمدترین فرودگاه کشور است که در ایام عادی روزانه ۱۸۰ پرواز و در اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز در روز از آن انجام می شود. 

بطور میانگین سالانه بیش از ۱۰ میلیون مسافر از طریق فرودگاه مشهد جا به جا می شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.