حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید تیم اقتصادیش را تغییر دهد، گفت: اگر دولت این اقدام را انجام دهد هزینه کمتری داشته و سرعت را بیشتری می‌کند، دیگر آنکه آقای روحانی راحت‌تر می‌تواند برای این تیم جایگزینی انتخاب کند.

وی ادامه داد: در حقیقت اقدام دولت برای تغییر تیم اقتصادی در شرایط فعلی این پیام را به جامعه می‌رساند که مجلس در این موقعیت به دنبال کمک به دولت است نه تضعیف آن، اما اگر رئیس جمهور به هر دلیلی به جمع‌بندی درباره تغییر تیم اقتصادی خود نرسید آنگاه باید منتظر اقدام مجلس باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به تعطیلی دو هفته‌ای خانه ملت هم تصریح کرد: قرار بود در صورت ارائه لایحه اقتصادی از سوی دولت، نمایندگان به مجلس بازگردند، اما آیا آن لایحه حلال مشکل بوده و اصولا نیازی به ارائه لایحه جدیدی هست؟

حاجی‌بابایی با تاکید براینکه دست دولت در تمام زمینه‌ها کاملا باز بوده و می‌تواند اقدام کند، افزود: اقدام برای مبارزه با مفاسد نیاز به قانون دارد؟ اینکه اجازه ندهیم دلار ۴۲۰۰ تومانی را بیجا هزینه کنند نیاز به قانون جدیدی در مجلس دارد؟ اینکه باید بررسی شود چرا و چگونه خودرو وارد می‌شود، نیاز به قانون دارد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: زمانی که روز شنبه به مجلس آمدم، تقریبا پرنده‌ای پر نمی‌زد و تعطیل بود آن هم در این موقعیت بسیار حساس و با وضعیتی که مردم می‌خواهند کاری انجام شود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بیان کرد: واقعا حس کردم این جمله که مجلس باید در راس امور باشد با این وضعیت موجود چگونه با یکدیگر قابل جمع هستند.

وی اظهار کرد: آیا مجلس می‌تواند اعلام کند در این دو هفته گذشته در راس امور بوده است؟ اکنون کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه باید ساعت به ساعت بر اقدامات دولت و مسایل کشور نظارت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.