رای الیوم در سرمقاله خود نوشت: سولانا همچنین در گفتگو با یک شبکه اسپانیایی زبان این تصمیم آمریکا را تصمیمی بی قدر و بخل آمیز توصیف کرده و گفت:« بعنوان نماینده تمام کسانی که در مورد توافق هسته ای مذاکره کرده بودند، به ایران رفتم؛ توافقی که دونالد ترامپ از آن خارج شد». به نظر می رسد غیر انسانی خواندن این رفتار آمریکایی ها از سوی دبیر سابق مهمترین پیمان نظامی غربی، با ادب زیادی همراه بود و می توانست تندتر از اینها باشد.

البته این رفتار توهین آمیز آمریکا قابل پیش بینی بود؛ بویژه آنکه مساله به ایران مربوط می شد و پیش از اینها، ترامپ ورود مردم ۵ دولت اسلامی به امریکا را ممنوع کرده بود.

نمی دانیم سولانا با این اهانت چه خواهد کرد، اما به احتمال زیاد به سفارت آمریکا در مادرید رفته و درخواست ویزا می کند؛ چرا که مجبور است برای ادامه کار آکادمیک خود و برگزاری سخنرانی هایی به یکی از دانشگاههای آمریکا برود. نتیجه تلاشهای سولانا هر چه باشد، زیان و اهانتی متوجه او شده است؛ اما واقعا اقای سولانا چه انتظاری دارد از دولتی که کودکان مهاجران را از خانواده شان جدا کرده و بدون هیچ رحم و مروتی تحت بازداشت و در شرایط سخت نگهداری می کند؟!

به دبیر کل سابق ناتو می گوییم به باشگاه کسانی که ورودشان به آمریکا ممنوع است، خوش آمدید! امیدوارم عضویت شما در این باشگاه موقتی باشد. حال باز هم کسی سوال می کند که چرا آمریکا محبوب نیست؟!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.