سیر صعودی قیمت طلا و سکه و البته انواع ارز در حالی امروز در بازار آزاد ادامه داشت که بانک مرکزی توزیع مرحله دوم سکه های پیش فروشی را از هفته قبل آغاز و پیش بینی کرده بود با ورود سکه های پیش فروشی به بازار قیمت سکه نزولی شود.

اما فعالان بازار می گویند: سکه های پیش فروشی وارد بازار نشده اند و همین امر و البته افزایش صف خرید سکه های آتی موجب شده تا بار دیگر قیمت سکه از ۳ میلیون تومان عبور کند.

بازاری ها می گویند: سکه های پیش فروش به بالشت ها منتقل شده و چیزی وارد بازار نشده است.

هم اکنون، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی)  در بازار تهران با ۱۷۸ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به پنج شنبه گذشته با رقم ۳ میلیون و ۹۶ هزار تومان به فروش رسید.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۱۳۰ هزار تومان رشد نسبت به روز پنج شنبه به ارزش ۲ میلیون و ۸۲۴ هزار تومان داد و ستد شد. از سویی دیگر، امروز در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی با ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به پنج شنبه گذشته یک میلیون و ۴۳۸ هزار و هر قطعه ربع بهار آزادی نیز با ۲۰ هزار تومان رشد در مدت مشابه به ارزش ۷۳۷ هزار تومان معامله شد.

بر اساس این گزارش، هر قطعه سکه گرمی با ۷ هزار تومان افزایش نسبت به روز پنجشنبه ۴۲۳ هزار تومان معامله شد و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد ۷ هزار تومانی به ارزش ۲۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شد.

با این حال، بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا با ۱۴ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۴ هزار و ۳۶۵ تومان قیمت خورد. هر یورو با ۴۰ تومان رشد ۵ هزار و ۱۱۹ تومان و هر پوند نیز با ۳۳ تومان کاهش ۵ هزار و ۷۳۳ تومان ارزش‌گذاری شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.