حجت الاسلام علی یونسی، تقویت اسلام در هندوستان را نشان‌دهنده این دانست که مردمان این منطقه عاشق حقیقت دین هستند و افزود: این نکته بسیار حائز اهمیت است که دین از ایران به هندوستان به واسطه علم و اخلاق منتقل شد و از طریق زور، شمشیر و درگیری نبوده است.

وی تأکید کرد: شاید بتوان با استفاده از زور و شمشیر حکومت و دولتی را شکست داد، اما نمی‌توان دین مردم را با زور تغییر داد.

حجت الاسلام والمسلمین یونسی اسلام را دین اخلاق و انسانیت دانست و خاطر نشان کرد: فاجعه‌ای که امروز جهان بشریت گرفتار آن است، خشونت و افراطی‌گری بوده و متأسفانه دشمنان اسلام به دنبال این هستند که در جهان، اسلام را به عنوان دین خشونت، تحجر، زور، اکراه و اجبار معرفی کنند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی با بیان اینکه امروز خون مسلمانان در کشورهای اسلامی از جمله سوریه، یمن و دیگر کشورها به وسیله گروه‌های تروریستی که با نام اسلام فعالیت می‌کنند، ریخته می‌شود، گفت: همکاری و همفکری علمای جهان اسلام برای مقابله با مصیبتی که امروز جهان اسلام با آن مواجه است، ضروری است.

وی  اظهار داشت: امروز در جمهوری اسلامی ایران میان علما و مردم با مذاهب و ادیان مختلف همکاری، زندگی اخلاقی و مسالمت‌جویانه برقرار است و همه در کنار هم با خوبی زندگی و تعامل می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین یونسی با اشاره به حضور علمای اهل سنت و نمایندگان مذاهب و ادیان مختلف در مناصب تصمیم‌گیری از جمله مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، ‌اظهار امیدواری کرد که با ارتباط بیشتر علما و اندیشمندان کشورهای اسلامی بتوانیم چهره واقعی اسلام رحمانی را به جهانیان معرفی کنیم.

در این دیدار مشایخ، علما و صوفیان اهل سنت کشور هندوستان با تقدیر از میهمان‌نوازی دولت و مردم ایران، سفر خود به جمهوری اسلامی ایران را مثبت ارزیابی کرده و اظهار داشتند: عشق به اهل بیت بزرگترین ثروت ملت ایران است که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را از مردم ایران بگیرد و دلیل توسعه و دشمنی استکبار جهانی با مردم ایران هم با هدف تضعیف این علاقه و عشق است.

آنها همچنین با اشاره به ضرورت گسترش ارتباط علما و اندیشمندان ایران و هند و توسعه ارتباطات فرهنگی و علمی علمای دو کشور بر لزوم برطرف کردن فاصله میان عاشقان اهل بیت و تلاش در راستای مبارزه با تروریسم و ترویج سلفی‌گری و وهابیت در جهان اسلام، تأکید کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.