خبرگزاری فرانسه گزارش داد، پایگاه دیلی بیست گزارش کرد: استیو بنن در نظر دارد که این سازمان را به عنوان رقیب بنیاد متعلق به جورج سوروس که از زمان راه‌اندازی در سال ۱۹۸۴ تاکنون بالغ بر ۳۲ میلیارد دلار برای آرمان‌های لیبرال هزینه کرده، مطرح کند.

براساس این گزارش، این بنیاد غیرانتفاعی قرار است یک منبع محوری برای نظرسنجی، مشاوره و توصیه درباره پیام‌رسانی، هدفمندی در داده‌ها و پژوهش‌های مربوط به یک اندیشکده باشد.

بنن به دیلی بیست گفت که متقاعد شده در سال‌های آینده او شاهد پایان چندین دهه یکپارچگی در اروپا خواهد بود.

او تصریح کرد: ملی‌گرایی پوپولیستی و راست‌گرا چیزی است که اتفاق خواهد افتاد. این چیزی است که حاکم خواهد شد.

او تصریح کرد: شما قرار است شاهد باشید که کشورهایی به صورت انفرادی هویت‌ها و مرزهای خود را اولویت دهند.

او خاطرنشان کرد: مذاکراتی با گروه‌های راست گرا در سراسر قاره اعم از نایجل فاراژ تا اعضای حزب جبهه ملی مارین لوپن که اخیرا نامش را به تجمع ملی تغییر داده و همینطور ویکتور اوربان، رهبر مجارستان و پوپولیست‌های لهستان داشته است.

بر طبق این گزارش بنیاد او احتمالا در درجه اول جایی خارج از بروکسل خواهد بود و چشم به انتخابات مربوط به پارلمان اروپا در سال ۲۰۱۹ خواهد داشت.

استیو بنن به عنوان معمار کمپین ملی‌گرا – پوپولیست دونالد ترامپ و همینطور یکی از عوامل پیروزی انتخاباتی او مطرح است و به عنوان استراتژیست ارشد کاخ سفید فعالیت داشته است.

ملی‌گرایی اقتصادی او یکی از محورهای سیاست‌های ترامپ بوده هرچند که بسیاری از ایده‌های دیگر او از سوی رقبای سیاسی مورد حمله قرار گرفته است.

بنن بعد از ورود جان کلی به عنوان رئیس دفتر کاخ سفید با مشاوران دیگر ترامپ دچار اختلاف شد و در ماه اوت گذشته کاخ سفید را ترک کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.