سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه جلسه شورای راهبردی اجرای سند خدمت رسانی به رزمندگان و در جمع خبرنگاران به بیان جزئیات مسائل مطرح شده در این جلسه پرداخت و گفت: در این جلسه در مورد شکل کارت خدمت رسانی به رزمندگان و نهاد صادر کننده صحبت شد و قرار شد ظرف یکماه آینده این موضوع  قطعی و اجرایی شود.

وی افزود: در این جلسه همچنین کارگروه برنامه و ‌بودجه به این شورا اضافه شد تا  در رابطه با بودجه ای که این برنامه لازم دارد تصمیمات لازم را اخذ کند و سازمان برنامه و بودجه نیز موظف شد تا  پشتیبانی لازم از این برنامه را اتخاذ بکند تا در لوایح بودجه سالیانه بودجه لازم این برنامه تخصیص یابد.

 سرلشکر باقری ادامه داد: تصمیم دیگری که در این جلسه گرفته شد این بود که رسیدگی به جانبازان زیر ۲۵ درصد از ابتدای سال ۹۸  به بنیاد شهید واگذار شود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: درباه اشتغال هم قرار شد تا میزان ٢٥ درصد از سهیمه اشتغال دستگاه ها به خانواده شهدا و ٥ درصد به رزمندگان اختصاص یابد و قرار شد تا سازمان امور اداری و استخدامی ساز و کار لازم را برای اجرای این موضوع تهیه کرده و گزارشی از اقدامات ٥ سال گذشته در مورد اشتغال رزمندگان ارائه دهد. همچنین  در مورد مساله مهارت آموزی به ایثارگران قرار شد تا سهمیه مناسبی به این جامعه هدف ارائه شود. نهایتا در مورد تسهیلات بانکی هم قرار شد تا کارگروهی تخصیص تسعیلات بانکی به رزمندگان را بر رسی کرده و در  نیمه دوم ماه اجرایی کند.

وی در پایان درباره جلسه آتی این شورا نیز خاطر نشان کرد: بر اساس توافق انجام شده، از این به بعد در هر فصل جلسه‌ی شورا راهبردی خدمت رسانی به نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.