سناتور جمهوریخواه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که جلسه ترامپ با ولادیمیر پوتین "لحظه خوبی نبود" اما گفت که او هیچ مشکلی با جلسه دوباره این دو مقام عالیرتبه در سال جاری ندارد.

روبیو در گفتگو با شبکه سی بی اس گفت: به نظرم مهمترین مسئله این است که (با پوتین) تعامل داشته باشیم. به نظرم مسئله مهم این است که هرگونه مکالمه‌ای که با ولادیمیر پوتین داریم با فردی واقعی است.

وی ادامه داد: (پوتین) فردی است که مشخصا اعتقادی به سناریوی برد برد ندارد. او تصور می‌کند که راه قدرتمندتر کردن روسیه تضعیف روسیه است و تاوقتی در این زمینه رویکرد مشخصی داشته باشیم، به نظرم موضوع مهم این است که کشورها رو در رو با یکدیگر صحبت کنند و اینکه رهبران ما با یکدیگر صحبت کنند و به نظرم اکثر متحدان اروپایی ما از این روش حمایت کنند.

روبیو یکی از جمهوریخواهانی بود که از عملکرد هفته گذشته ترامپ در کنفرانس خبری با پوتین انتقاد کرده بود. در این کنفرانس پوتین به نتیجه گیری نهادهای اطلاعاتی آمریکا در دخالت روسیه در انتخابات انتقاد کرده بود.

روبیو که از حامیان طرح افزایش تحریم‌ها علیه روسیه درصورت دخالت در انتخابات آتی بود گفت از اینکه ترامپ اظهاراتش را مشخص کرده و از نهادهای اطلاعاتی حمایت کرده خوشحال است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.