کشتی آزاد

رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی آسیا روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه در سالن ایندرا گاندی شهر دهلی نو هند برگزار شد و در پایان تیم ایران با ۵ مدال طلای امیرحسین کاووسی، سجاد غلامی، عباس فروتن، سجاد عزیزی و امیر یاری در اوزان ۷۰، ۷۹، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم و ۴ مدال برنز  رضا علیجان زاده، امیرحسین مقصودی، علی سوادکوهی و سجاد عزیزی در اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴ و ۸۶ کیلوگرم و کسب ۱۸۹ امتیاز بعنوان قهرمانی رسید. پس از تیم ایران تیم های هند و ازبکستان به ترتیب با ۱۷۳ و ۱۲۸ امتیاز دوم و سوم شدند.


*نتایج کشتی گیران کشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا علیجان زاده در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۳ چو هیون سو از کره جنوبی را از پیش رو برداشت وی در دور بعد مقابل ناوین از هند با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب شد. اما با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، علیجان زاده به گروه بازنده ها رفت وی در این گروه مقابل تومنت سوگت بولد از مغلوستان با نتیجه ۵ بر صفر پیروز شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار نیز با نتیجه ۱۱ بر صفر روزگلدی سید اوف از ترکمنستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۶۱ کیلوگرم مجید داستان در دور نخست مقابل حاجی مراداف از قرقیزستان با نتیجه ۹ بر ۴ به پیروزی رسید اما در دور بعد مقابل مینگجو لیو از چین با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب شد و با توجه به شکست این حریف چینی در مرحله نیمه نهایی، داستان از دور رقابت ها کنار رفت و نهم شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرحسین مقصودی در دور اول علی حسن هارتی از عربستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر ۵ از سد بیامبادورج انخبایار از مغولستان را مغلوب کرد و راهی دیدار نیمه نهایی شد. مقصودی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب ارنظر آکماتالیف از قرقیزستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار نیز با نتیجه ۵ بر ۲ از سد کوانیش دویسنکول از قزاقستان گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرحسین کاووسی پس از استراحت دور اول در دور دوم مقابل عنایت اله از پاکستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز مقابل نورخوژا کایپانوف از قزاقستان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد. کاووسی در این دیدار با نتیجه ۱۰بر ۷ ویشال کالیرامانا از هند را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۴ کیلوگرم علی سوادکوهی پس از استراحت در دور اول در دور دوم در مصاف با جاسور بک عثمان جان اف از ازبکستان با نتیجه ۱۲ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی دیدار نیمه نهایی شد وی در این دیدار مقابل ساچین راتی از هند با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد.  سوادکوهی در این دیدار مقابل بکجان کامچیبیکوف از قرقیزستان با نتیجه ۱۱ بر یک پیروز شد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۷۹ کیلوگرم سجاد غلامی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۳ تاکاتو یوچیدا از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت وی در این مرحله نیز مقابل آیبار ژیلکایداروف از قزاقستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. غلامی در دیدار فینال نیز در کمتر از یک دقیقه با نتیجه ۱۰ بر صفر ساچین گیری از هند را مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.
 
در وزن ۸۶ کیلوگرم سید سجاد سیدی در دور اول مقابل دیپاک پونیا از هند با نتیجه ۸ بر ۲ مغلوب شد و با توجه به حضور  حریفش در دیدار فینال سیدی به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه مقابل دانیار ملدیبک از قزاقستان با نتیجه ۱۷ بر ۸ به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار کایری یاگی از ژاپن را با نتیجه ۱۰ بر ۲ مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم که ۷ نفر حضور دارند رقابت ها به صورت دوره ای (نوردیک) برگزار می شود، عباس فروتن در مرحله گروهی در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر آووسایمان هابیلا از چین را شکست داد وی در دور بعد نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر مقصود ویسالوف از ازبکستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت و بعنوان سرگروه راهی دیدار نیمه نهایی شد. وی در این دیدار مقابل علیشیر یرگالی از قزاقستان با نتیجه ۷ بر ۴ پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. فروتن در دیدار فینال مقابل تاکوما اوتسو از ژاپن با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم سجاد عزیزی در دور اول با نتجیه ۱۰ بر ۲ کیوان یوشیدا از ژاپن را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل حسین نصیر از هند با نتیجه ۱۰ بر یک پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عزیزی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۶ از سد هیون سو هان از کره جنوبی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی نیز با نتیجه ۶ بر یک سریک بایتخانوف از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال طلا رسید.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیر یاری  پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل بات اردنباتار از مغولستان با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل موهیت از هند با نتیجه ۸ بر ۴ به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد. یاری در دیدار پایانی در مصاف با حسن بای رحیم اف از ازبکستان با نتیجه ۳ بر یک پیروز و صاحب مدال طلا شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.