هایکو ماس در گفت وگو با مجله «بیلد» آلمان گفت: شماری از کلاه سفیدها در آلمان حضور پیدا خواهند کرد.

هرچند که وزیر خارجه آلمان شمار دقیق کلاه سفیدهایی که قرار است در آلمان پذیرفته شوند مشخص نکرده؛ اما مجله بیلد شمار این افراد را ۵۰ نفر اعلام کرده است.

به گزارش روز یکشنبه رسانه های سوری، پس از پایان یافتن ماموریت عناصر گروه تروریستی کلاه سفیدها، رژیم صهیونیستی در یک عملیات محرمانه و شبانه حدود ۸۰۰ عضو این گروه و خانواده های آن ها را از جنوب غرب سوریه به داخل سرزمین های اشغالی فلسطین و از آنجا به اردن منتقل کرد.

رسانه ها به نقل از &#۳۹;اویخای ادرعی&#۳۹; سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این انتقال بر اساس درخواست امریکا و برخی کشورهای اروپایی انجام شد.

وی افزود: این افراد به اردن منتقل شدند و از آنجا به انگلیس، آلمان و کانادا می روند. 

محمد الکاید سخنگوی وزارت خارجه اردن نیز انتقال این تروریست ها به خاک کشور خود را تایید کرده است.

وی گفت: اردن پس از درخواست انگلیس، آلمان و کانادا اجازه انتقال کلاه سفیدها را به خاک خود داده است و این کشورها متعهد شده اند آن ها را از اردن ببرند.

سازمان موسوم به کلاه سفیدها در مارس ۲۰۱۳ به دست &#۳۹; جمیز لو میجرر &#۳۹; کارمند سابق اداره اطلاعات نظامی و کارشناس امنیتی انگلیس با کمک واشنگتن در ترکیه تاسیس شد. از همان ابتدا حوزه کار این گروه مناطق تحت تسلط گروه های تروریستی تعیین شد. 

بسیاری از اسناد یافت شده توسط ارتش سوریه در مناطق آزاد شده از چنگ تروریسم در این کشور نشان می دهند که کلاه سفیدها عضو گروه های تروریستی هستند و از تروریست ها حمایت می کنند، بویژه آنکه فرآیند بکارگیری تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان توسط تحریر الشام (جبهه النصره سابق) را فراهم کردند. 

اقدامات کلاه سفیدها که همواره در راستای جنایات گروه های تروریستی در سوریه بوده است ، نشان می دهد که عناصر این گروه سربازان انگلیس و بازوان آمریکا در سوریه هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.