کارلوس کی‌روش در جلسه با مهدی تاج و مسئولان سازمان لیگ، پنج اردوی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برای تیم‌ملی در نظر گرفته که ۶۵ روز به طول می‌انجامد. البته بخشی از این روزها رسمی است و فیفا این روزها را برای بازی‌های دوستانه ملی در نظر گرفته است.

سرمربی پرتغالی تیم ملی در ایران ماندنی است و لیگ برتر هم با برنامه او چیده شده است. با نگاهی به برنامه مسابقات لیگ برتر و روزهای فیفا دی، می‌توان تعداد روزهای اردوی تیم ملی در خلال لیگ برتر هجدهم را مشخص کرد که البته شاید کمی این روزها عقب و جلو شوند.

کی‌روش در این تعطیلی‌ها، فقط اردوهای بلند مدت را مدنظر ندارد و برخی از اردوها در قالب مینی کمپ برگزار خواهد شد.

مجموع تعداد روزهایی که تیم ملی در اردو به سر خواهد برد

با توجه به شروع جام ملت‌ها از ۱۵ دی، با پایان نیم فصل نخست لیگ برتر در تاریخ ۲۲ آذر، اردوی تیم ملی هم شروع می‌شود که ملی پوشان بلندترین اردوی خود را پشت سر می‌گذارند. در این پنج اردو، تیم ملی هفت بازی دوستانه و تدارکاتی خواهد داشت که احتمالا چهار بازی در روزهای فیفا دی که همه ملی پوشان حضور دارند، برگزار می‌شود.

نخستین اردوی تیم ملی در شهریور ماه و خلال بازی‌های آسیایی و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود و کی‌روش در روزهای محدودی ملی پوشان استقلال و پرسپولیس که عمده بازیکنان لیگ برتری را تشکیل می‌دهند در اختیار خواهد داشت؛ مگر این که او مانند چهار سال قبل روند جوانگرایی و محک زدن بازیکنان جوان را مدنظر قرار دهد.

* اردوی نخست: از تاریخ ۱۰ شهریور ماه اردو شروع می‌شود و تا ۲۰ شهریور با بازیکنان استقلال و پرسپولیس ادامه دارد و اردو به طور رسمی به پایان می‌رسد چرا که سرخابی پایتخت باید در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند. این احتمال وجود دارد که سرمربی تیم ملی بازیکنان سایر باشگاه‌ها را روزهای بیشتری در اختیار داشته باشد اما هفته هفتم لیگ برتر روز ۳۰ شهریور انجام می‌شود. (۱۱ روز)

* اردوی دوم: اردوی تیم ملی که مصادف با فیفا دی شده، از هشت مهر شروع می‌شود و تا ۲۴ مهر ادامه دارد که تیم ملی به خاطر هم‌زمانی با فیفا دی دو بازی دوستانه برگزار می‌کند. احتمالا این اردو در خارج از کشور برگزار خواهد شد. (۱۷ روز)

* اردوی سوم: اردو از ۱۵ آبان شروع و در تاریخ ۲۸ آبان تمام می‌شود و تیم ملی همانند اردوی قبل دو بازی دوستانه خواهد داشت. (۱۴ روز)

* اردوی چهارم و پنجم: با اتمام نیم فصل نخست، اردوی تیم ملی وارد فاز نهایی خود می‌شود و در دو مرحله پیگیری می‌شود که شامل اردوی چهارم و پنجم تیم ملی خواهد بود که مرحله نخست بدون بازیکنان لژیونر و مرحله پایانی با شرکت بازیکنان لژیونر برگزار می‌شود و تیم ملی احتمالا دو بازی تا سه بازی برگزار خواهد کرد. این از ۲۲ آذر تا ۱۵ دی که شروع جام ملت‌هاست ادامه پیدا می‌کند. (۲۳ روز)

مدت زمان تقریبی اردوهای تیم ملی در طول لیگ هجدهم حدود ۶۵ روز خواهد بود که بخشی از آن مربوط به فیفا دی و بخشی هم مربوط به قبل از جام ملت‌های آسیا است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.