عباس امیرانتظام که سالهای طولانی را در زندان به سر برد ۱۰ روز قبل فوت کرد. طی این مدت بحثهای زیادی پیرامون اتهامات وی مطرح شد. برخی معتقد بودند که دانشجویان پیرو خط امام که به اسناد لانه جاسوسی دست پیدا کردند باعث زندانی شدن امیرانتظام به اتهام جاسوسی شدند و اکنون همین افراد برای وی مرثیه سرایی می کنند و علی رغم گذشت چند روز از فوت وی هنوز حرف و حدیثها درباره این موضوع تمام نشده است.

 

در همین زمینه معصومه ابتکار در پاسخ به این سئوال که عباس امیرانتظام جاسوس بود یا مظلوم؟ به خبرآنلاین گفت: تشخیص درباره این مسئله با دستگاه امنیتی و قضایی است.

وی با اشاره به برنامه خشت خام حسین دهباشی و گفتگوی او با عباس امیرانتظام گفت: افرادی برای القای موضوعاتی تلاش کردند که کاملا دور از انصاف، جهت دار و دارای انحراف در تاریخ بود. معتقدم این با یک برنامه ریزی انجام شد، حالا از کجا شکل گرفت؟ بماند ولی بالاخره روزی واقعیت مشخص می شود.

ابتکار که از دانشجویان پیرو خط امام در زمان تسخیر سفارت آمریکا بود، یادآور شد: دانشجویان پیرو خط امام هیچ گاه در مقام قضاوت نبودند، بسیار متأسفم که عده ای خواستند این موضوع را القا و تاریخ را تحریف کنند.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: تاریخ نباید تحریف شود. واقعیت های تاریخ را باید بدانیم. دانشجویان پیرو خط امام هیچ گاه در مقام قاضی قرار نگرفتند، اگر هم اسنادی در سفارت آمریکا بود، همه در اختیار قوه قضائیه قرار گرفت.

ابتکار اظهار کرد: دستگاه امنیتی و قوه قضائیه طبعا بر اسناد به دست آمده از سفارت آمریکا اشراف کافی داشتند و هر تصمیمی اتخاذ شد مربوط به دستگاه های امنیتی و قوه قضائیه بود و هیچ ارتباطی با دانشجویان پیرو خط امام نداشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.