آسوشیتدپرس گزارش داد، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهوری منتخب مکزیک که از ماه دسامبر روی کار می‌آید، در این نامه وعده داد: تغییرات زیادی پیش رو خواهد بود و اطمینان دارم که در این فضای جدید پیشرفت می‌توانیم برای مقابله با پدیده مهاجرت و نیز مشکل ناامنی مرزی توافقاتی داشته باشیم.

لوپز اوبرادور همچنین نوشت، دو کشور یک طرح توسعه با اعتبارات دولتی در دست تدوین دارند و از کشورهای آمریکای میانه خواست تا به آن ملحق شوند تا دیگر شهروندی برای نیاز اقتصادی تصمیم به مهاجرت نگیرد.

مارسلو ابرارد که احتمالا وزیر خارجه آتی مکزیک می‌شود، در جمع خبرنگاران این نامه را خواند. او گفت ترامپ این نامه را دریافت کرده است.

رئیس‌جمهوری آتی مکزیک در نظر دارد تا از حقوق مقام‌های دولتی بکاهد و پول آن را در مسیر برنامه‌های اجتماعی و زیرساختی استفاده کند. او همچنین قصد دارد تا مالیات بخش خصوصی را با هدف توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی بکاهد. لوپز اوبرادور یکشنبه گفت برخی از همکاران آتی او در پست‌های دولتی می‌خواهند شش سال رایگان کار کنند. بسیاری از اعضای کابینه پیشنهادی او ثروتمند هستند.

رئیس‌جمهوری منتخب مکزیک تاکید کرد: "امتیاز هنگفتی در مشارکت در روند تغییر وجود دارد. هیچ قیمتی نمی‌توان روی آن گذاشت." او گفت حقوق دریافتی کارکنان دولت را منتشر می‌کند؛ از عالی‌ترین وزرا تا افسران پلیس. لوپز اوبرادور همچنین گفت که حزب سیاسی او موسوم به مورنا اعتبار دولتی بیشتری در سال آتی دریافت نمی‌کند چرا که کرسی‌های لازم را در کنگره دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.