الیوم السابع گزارش داد، خمیس الجهیناوی، وزیر خارجه تونس با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی خود آخرین تحولات اوضاع لیبی و میزان آمادگی‌ها برای انجام انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در این کشور که قرار است براساس نتایج نشست پاریس در ۲۹ مه پیش از پایان ۲۰۱۸ اجرایی شود را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر خارجه تونس همتای فرانسوی خود را در جریان نتایج سفری که از ۱۱ ژوئن ۲۰۱۸ به طرابلس، طبرق و بنغازی داشت و نیز دیدارهایی که با طرف‌های مختلف لیبیایی در نشست پاریس انجام داده بود، قرار داد.

جهیناوی تاکید کرد: تونس به دنبال ثبات در لیبی است و از همه طرح‌ها با هدف پیشرفت روند سیاسی براساس نقشه راه سازمان ملل که غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل در حال انجام آن است حمایت می‌کند.

همچنین دو طرف در این نشست روابط تونس و فرانسه و مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی مهم مشترک از جمله لیبی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزرای تونس و فرانسه در این دیدار نتایج سفر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به تونس را در ۳۱ ژانویه و اول ماه فوریه ۲۰۱۸ در سایه نشست کمیته پیگیری اجرای توافقنامه‌های منعقد میان دو کشور را بررسی کردند.

جهیناوی در این نشست بر ممتاز بودن روابط دو کشور و استحکام آن تاکید کرد و گفت: تونس به دنبال حمایت از این روابط در سطوح دوجانبه و چند جانبه در چارچوب شراکت با اتحادیه اروپاست.

لودریان هم بار دیگر بر پایبندی کشورش به حمایت از تلاش‌های تونس برای مقابله با چالش‌های اقتصادی و توسعه کنونی، همکاری دوجانبه و اجرای توافقنامه‌های امضا شده میان دو طرف در همه سطوح تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.