علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: صبح امروز هیات رییسه فراکسیون امید در دیداری که با رییس‌جمهور داشتند، به صحبت‌های روز گذشته ایشان در حوزه مقابله با تهدیدهای بیگانگان بخصوص آمریکا اشاره‌ای داشته و از آن حمایت کردند.

وی با اشاره به حمایت فراکسیون امید از مواضع رییس‌جمهور،‌ گفت: فکر می‌کنم در شرایط فعلی باید صدای واحد از کشور در حوزه سیاست خارجی شنیده شود به همین دلیل ما از مواضع رییس‌جمهور حمایت می‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه صحبت‌های رییس‌جمهور را تجلی وحدت ایرانیان در مقابله با تهدیدات بیگانگان دانست و اظهار کرد: ممکن است ما در حوزه‌های مختلف سیاسی دارای دیدگاه‌های متفاوت باشیم اما لازم است در حوزه بین‌الملل و سیاست خارجی وحدت و یکصدایی داشته باشیم به همین دلیل صحبت‌های رییس‌جمهور تجلی صدای واحد همه ایرانیان در مقابله با تهدیدات ترامپ است.

وی افزود: رییس‌جمهور در جمع روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف سخنرانی کرد که این اقدام سمبلیک نشان دهنده اهمیت صحبت‌های ایشان است چون سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور به عنوان اولین حلقه‌های مقابله با تهدیدات بیگانگان محسوب می‌شود که بیان این صحبت‌ها در جمع آنها معنای خاصی دارد.

نجفی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر ایشان از تعامل سازنده با کشورهای همسایه سخن گفت که این یک امر ضروری است. به طور کلی همکاری در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی لازم است در عین حال که سر تسلیم و تعظیم در مقابل زورگویی‌ها فرود نمی‌آوریم و با کسانی که می‌خواهند با نامردی و ناجوانمردی منافع ملی ایران را تهدید کنند، مقابله می‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.