روزنامه استار با درج عنوان سیاست آمریکا علیه ایران تضعیف و تجزیه است به تشریح سخنان دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران در همایش روسای نمایندگی های خارج از کشور پرداخت و نوشت: روحانی بار دیگر واکنش تندی را به تهدیدهای آمریکا مبنی بر تحریم نفتی ایران نشان داد و به روشنی گفت: قادر نیستید ملت ایران را علیه امنیت و منافع ایران تحریک کنید، ما تنگه های زیادی داریم، بستن تنگه هرمز فقط یکی از گزینه هاست.
این رسانه نزدیک به حزب حاکم ترکیه اضافه کرد: به گفته رییس جمهوری ایران، هدف آمریکا تجزیه و تخریب کشور ایران بود اما امروز با ناامیدی از این گزینه ها، به سراغ تحریم علیه ایران به بهانه فعالیبت هسته ای و خسته کردن مردم رفته است.
استار به واکنش حمایتی کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش از روحانی در برابر تهدیدهای آمریکا اشاره کرد و به نقل از وی نوشت: تنگه هرمز یا برای همه باز خواهد بود و یا برای هیچ کس.
روزنامه صباح از دیگر رسانه های نزدیک به حزب حاکم با درج عنوان واکنش تند ایران به ترامپ به اظهارات سرتیپ غیب پرور فرمانده سازمان بسیج مستضعفان اشاره کرد و نوشت: فرمانده بسیج ایران، سخنان ترامپ علیه حسن روحانی را یک جنگ روانی خواند و اقدامات آمریکا علیه ایران را خطایی فاحش از سوی مقامات کاخ سفید دانست که در نهایت به ضرر ایالات متحده خواهد بود.
به نوشته این رسانه، غیب پرور تاکید کرد که ملت و نیروهای نظامی در برابر آمریکا خواهند ایستاد و گامی به عقب نخواهند گذاشت.
روزنامه صباح همچنین در خبری دیگر به اظهارات روز گذشته روحانی در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور پرداخت و نوشت: روحانی، قاطعانه خطاب به ترامپ گفت که ضامن آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم و با دم شیر بازی نکنید.
این رسانه نزدیک به دولت ترکیه در ادامه افزود: روحانی هدف مقامات کاخ سفید را خسته کردن مردم ایران و تجزیه کشور توصیف کرد اما این موضوع را توهمی بیش ندانست.
از دیگر رسانه های ترک می توان به روزنامه ینی آکیت اشاره کرد که با عنوان با دم شیر بازی نکنید، پشیمان خواهید شد به انتشار اظهارات رییس جمهوری پرداخت و این مواضع روحانی را نشان از جدیت ایران در مقابله با ایالات متحده آمریکا قلمداد کرد.
ینی آکیت تهدید مجدد روحانی مبنی بر بستن تنگه هرمز را بسیار جدی دانست و نوشت: روحانی سخنان خود را بی واسطه و به صورت مستقیم به رییس جمهوری آمریکا گفت تا از هر گونه تردید در خصوص جدیت ایران جلوگیری شود.
این رسانه همچنین در خبری با درج عنوان &#۳۹;روحانی از سیاست تحریمی آمریکا انتقاد کرد&#۳۹; نوشت: رییس جمهوری ایران هدف نهایی آمریکا را تجزیه کشورش خواند که روش های گوناگونی را برای تحقق این آرزو به کار برده است اما شکست خورده و پس از این نیز کاری از پیش نخواهد برد.
روزنامه حریت نیز با درج عنوانی مشابه روزنامه ینی آکیت به انتشار مواضع دیروز رییس جمهوری ایران علیه آمریکا و ترامپ پرداخت و نوشت: اندیشه های حاکم بر ترامپ از دیدگاه روحانی نه تنها برای ایران بلکه برای همه جهان تهدیدآمیز است.
این رسانه اضافه کرد: رییس جمهوری ایران در سخنان دیروز خود تاکید کرد که ایران با آمریکایی ها مذاکره نمی کند بلکه با تحریم های آنها مقابله خواهد کرد.
حریت، هر گونه تهدید علیه ایران را از دیدگاه روحانی بازی کردن با دم شیر خواند و نوشت: به گفته روحانی، جنگ با ایران مادر جنگ ها در جهان و صلح با ایران نیز مادر صلح ها خواهد بود.
عنوان &#۳۹;با دم شیر بازی نکن&#۳۹; به تیتر خبری اغلب رسانه های ترکیه برای انتشار سخنان دکتر حسن روحانی اختصاص یافته است به طوری که روزنامه آکشام نیز سخنان دکتر روحانی رییس جمهوری ایران را با این تیتر منتشر کرد.
این رسانه با استناد به اظهارات رییس جمهوری نوشت: تهران، مذاکره با مقامات کاخ سفید را در شرایط تحریم علیه ایران تسلیم شدن در برابر آمریکا توصیف می کند و حسن روحانی نیز تداوم تهدیدهای واشنگتن را بازی کردن آنها با دم شیر می داند.
آکشام به نقل از روحانی نوشت: ایران در برابر تهدیدهای آمریکا خواهد ایستاد و در این راه هزینه هایی می دهد اما منافعی بسیار بیشتر به دست می آورد.
این رسانه ادامه داد: رییس جمهوری ایران تاکید کرد که آمریکا با اقدامات ناپخته ترامپ منزوی تر خواهد شد و این کشور منزوی دیگر نباید جان بگیرد.
آکشام در نوشته های خبری خود، بخش دیگری از اظهارات روحانی را برجسته و اضافه کرد: روحانی تسلیم شدن یا مقاومت را دو راه پیش روی ایران دانست و در شرایط کنونی سخن گفتن با آمریکا را به معنای تسلیم و پایان دستاوردهای ایران قلمداد کرد.
 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.