یونکر روز چهارشنبه راهی واشنگتن می شود تا در مورد تنش های تجاری حاصل از اعمال تعرفه های آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا و تهدید «دونالد ترامپ» در خصوص تعرفه بستن بر خودروهای اروپایی، با رئیس جمهوری ایالات متحده گفت و گو کند.

«لری کودلو» مشاور ارشد اقتصادی ترامپ گفته است که انتظار دارد یونکر با یک پیشنهاد تجاری ویژه وارد آمریکا شود، اما کمیسیون اروپا امروز این مساله را رد کرد.

«مارگاریتیس شیناس» سخنگوی کمیسیون اروپا گفت: هیچ پیشنهادی در کار نیست. فقط مذاکراتی انجام و فرصتی برای گفت و گو مهیا می شود.

ترامپ بارها در مورد اتحادیه اروپا شکایت کرده و با اشاره به عوارض بالای این اتحادیه در زمینه واردات خودرو، این بلوک را در مقوله تجارت دشمن آمریکا دانسته است.

مقام های اتحادیه اروپا گفته اند که اگرچه عوارض واردات خودروهای اتحادیه اروپا سنگین تر از عوارض تعیین شده آمریکاست، نرخ عوارض ایالات متحده برای کالاهای دیگری چون کامیون، بالاتر است. مقام های مزبور یادآور شده اند که کاهش عوارض خودروها تنها از طریق انعقاد یک توافق تجاری گسترده تر قابل دستیابی است.

در همین حال، «سیسیلیا مالمستروم» کمیسر تجاری اروپا که یونکر را در سفر به آمریکا همراهی می کند، هفته گذشته گفت که چنانچه آمریکا بر خودروهای اتحادیه اروپا تعرفه وضع کند، این اتحادیه فهرستی از کالاهای آمریکایی برای اعمال تعرفه را مهیا دارد.

موضوع اعمال تعرفه ها از اردیبهشت ماه سال جاری شروع شد و ترامپ اعلام کرد که دستور نظارت بر بازار و واردات خودرو و قطعات از کشورهای مختلف را صادر کرده است.

کشورهای چین، ژاپن و اتحادیه اروپا به صورت مشترک به طرح آمریکا برای افزایش تعرفه بر واردات خودرو اعتراض کرده و این موضوع را سبب آغاز یک نبرد گسترده تر تجاری دانسته اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.