«ویکتور کودریاوتسف» عضو انستیتو مرکزی پژوهش های علمی ماشین سازی روسیه (مسئول طراحی موشک های مافوق صوت) متهم به تحویل اطلاعات محرمانه در مورد فناوری های بکار گرفته شده در موشک های مافوق صوت به یکی از کشورهای عضو ناتو متهم شده است.

روزنامه روسی جزئیات بیشتری از اتهام این دانشمند اتمی و اینکه فناوری های موشکی را به چه کشوری تحویل داده ارائه نکرده است. 

«ولادیمیر اوستیمنکو» سخنگوی سازمان فضایی روسیه (روس کاسموس) امروز در گفت وگو با خبرگزاری تاس از پاسخ دادن به پرسش در مورد اتهام دانشمند موشکی مبنی بر تحویل فناوری های موشکی ناتو خودداری و یادآورشد: این مساله به دستگاه قضایی مربوط می شود. 

کودریاوتسف دانشمند ۷۴ ساله روس در پی افشای فناوری های نظامی این کشور از یک مرکز طراحی موشکی، بازداشت شده است.

رسانه های روسی روز جمعه اعلام کردند که فناوری های بکارگرفته شده در موشک های مافوق صوت روسیه به خارج از این کشور درز کرده و سازمان امنیت فدرال، در این باره تحقیق می کند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کردکه ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه بازرسی در دفتر انستیتو مرکزی پژوهش های علمی ماشین سازی روسیه (مسئول طراحی موشک های مافوق صوت) را آغاز کردند. 

بر اساس این گزارش، دیمیتری راگوزین رئیس سازمان فضایی روسیه (روس کاسموس) از وضعیت پیش آمده اطلاع دارد و دستور داده است که کارکنان این سازمان با ماموران امنیتی همکاری کنند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.