محمدحسین مقیمی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از واحد های صنعتی و تولیدی در شهرستان قدس با بیان این که تهیه مواد اولیه و تغییر قیمت از مشکلات مهم صنایع است، گفت: اگر مواد اولیه با نرخ ثابت به تولیدکنندگان نرسد، مشکلاتی در تولید ایجاد می شود.

وی خواستار ورود بخش های بازرگانی برای کمک به صنعت شد و افزود: قیمت بالای مواد اولیه بر روی قیمت محصولات تولیدی تاثیرگذار است و این موضوع با اهداف دولت برای ایجاد ثبات در بازار سازگار نیست.

استاندار تهران که از واحدهای صنعتی شهرستان قدس بازدید می کرد، بر تهیه نیاز واحدهای صنعتی به مواد اولیه تاکید کرد و گفت: واحدهای پتروشیمی و دیگر واحدهای تولیدکننده مواد اولیه می بایست نیاز تولیدکنندگان را در اسرع وقت تامین کنند، تا تولیدکننده بتواند با قیمت های قابل رقابت و در وقت مناسب محصولات خود را به به بازار عرضه کند.

مقیمی در ادامه با اشاره به مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان افزود: مشکلات مالیاتی، قانون مالیات بر ارزش افزوده، نوسان ارز و کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، عمده مشکلات واحدهای تولیدی است، برای این واحدها سرمایه در گردش نقش مهمی در پویایی و سرزندگی دارد.

نماینده عالی دولت در استان تهران بر اقدام جدی سازمان ها و دستگاه های مختلف برای حل مشکلات واحدهای صنعتی تاکید کرد و گفت: باید اقداماتی انجام دهیم، تا یک تولیدکننده نگرانی جز افزایش کیفیت و قابل رقابت کردن قیمت ها را نداشته باشد.

وی آشنایی با مشکلات تولید کنندگان از نزدیک را بسیار موثر دانست و گفت: در سفر امروز به شهرستان قدس، مشکلات صنعتگران این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و تمام تلاش خود را برای پیگیری و حل این مشکلات به کار خواهیم گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.