وزیر دفاع جمهوری ارمنستان روز دوشنبه از توسعه روابط راهبردی با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

 به نوشته خبرگزاری «آرمنیا پرس» «داویت تونویان» وزیر دفاع ارمنستان گفت که روابط کشورش با ایران به طور پیوسته بر اساس منافع اقتصادی و راهبردی بین دو کشور درحال توسعه است.

 تونویان در این زمینه گفت: «روابط ما شامل  حوزه‌هایی چون انرژی، حمل و نقل، کشاورزی، فرهنگ و آموزش و پرورش می‌شود . روابط ارمنستان و ایران در بخش دفاعی نیز محدود به مشورت‌های نظامی، سیاسی در سطح وزرای دفاع هست.»

 وی درباره تنش در روابط ایران با آمریکا اظهار داشت که ارمنستان همیشه خواستار راه حل‌های مسالمت آمیز بین کشورهای دوست با خود بوده است.

وزیر دفاع جمهوری ارمنستان در خاتمه گفت که امیدوار است که روابط بین آمریکا و ایران بتدریج عادی شود.

«لون عیوضیان» رئیس گروه سیاست دفاعی وزارت دفاع جمهوری ارمنستان  چندی قبل همکاری نظامی با ایران را «فرصتی بزرگ» بر شمرده بود.

به نوشته «نیوز آرمنیا»  این مقام ارشد وزارت دفاع ارمنستان در سخنان خود همکاری نظامی با ایران را «پر دامنه و متعدد» برشمرد.

لون عیوضیان گفت: «به یقین باید موانع موجود بین‌المللی را لحاظ کنیم. با در نظر گرفتن همه این محدودیت‌ها، هر اقدام ممکن برای همکاری با ایران را انجام می‌دهیم تا از فضای بالقوه موجود بین دو کشور حداکثر استفاده را ببریم.»

هفته گذشته نیز در دوازدهمین نشست مشترک کنسولی ایران و ارمنستان در تهران امور دانشجویان، زندانیان، مبارزه با قاچاق انسان، مواد مخدر و راه‌های ارتقای مناسبات بازرگانی و گردشگری بررسی شد.

بر اساس این گزارش، دوازدهمین نشست مشترک کنسولی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در محل وزارت امور خارجه و به ریاست مدیران کل کنسولی وزارت خارجه‌های دو کشور برگزار شد.

در این نشست طرفین ضمن مرور مفاد یازدهمین نشست مشترک کنسولی و ابراز رضایت از حسن اجرای آن و پیشرفت‌های بدست آمده، در خصوص موضوعاتی از قبیل همکاری‌های دو کشور در زمینه افزایش تسهیلات برای تبادلات مردمی، ارتقای روابط بازرگانی و گردشگری، امور دانشجویان، زندانیان، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و جرائم سازمان یافته تبادل نظر کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.