چطور شد وقتی که قهرمان ملی موضعی را گرفته‎ که به مذاق آنها خوش نمی‎آید مورد هجمه قرار می‎گیرد؟ دفاع از منافع ملی در شرایط مختلف هزینه دارد. سردار سلیمانی حاضر است این هزینه را پرداخت کند. همین سرداری که دو ماه قبل در جلسه‎ای بر سر موضوعی با رئیس جمهوری اختلاف پیدا می‌کند و نظر مخالف خود را نیز صریح می‌گوید اما  در شرایط خاصی هم می‌‌گوید که حاضرم دست شما را ببوسم تا از عزت خودمان دفاع کنیم. این آدم نشان می‎دهد که دنبال منافع خود نیست وگرنه باید هوای آدم‌‌های اصولگرای تندرو را داشته باشد.

...فلان تندرویی که وقتی بحث وحدت مطرح می‌‌شود احساس وظیفه می‌‌کند که آن را بشکند باید از سوی نیروهای دلسوز اصولگرا کنترل شود. واقعاً آیا در این شرایط جایش است که بگوییم بهترین فرصت این است که آقای روحانی را از دولت ساقط کنیم؟ این جهالت است و نشان می‎دهد که من نمی‌‌فهمم و اینقدر در ذهنیت‎سازی‌‌های خود اسیر شده‎ام که نمی‌‌فهمم چه چیزی به نفع جامعه است.

تقویت دولت آقای روحانی به نفع جامعه است. هرچند که ما انتقادات اساسی به او داریم. تغییر دولت حداقل یک سال بی‎ثباتی ایجاد می‎کند. تا انتخابات برگزار کنیم، وزیران پیشنهادی از مجلس رأی بگیرند و تا مسائل را درک کنند نیاز به زمان داریم. کدام آدم اهل فهمی است که بگوید حالا فرصتی است تا آقای روحانی را کنار بگذاریم. این نشان می‌‌دهد که اصلاً اهل اندیشه نیستیم. من می‎توانم در جریان اصولگرا او را حذف کنم اما هزینه دارد. حتماً به من فحش خواهند داد. به سردار سلیمانی بی‎احترامی می‎کنند به آدمی که به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست. وقتی او را مورد هجمه قرار می‎دهند من را هم مورد هجمه قرار دهند چه ایرادی دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.