رویترز گزارش داد، این اظهارنظر از سوی دنیل اورتگا، رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه پس از درخواست‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام از سوی مخالفان و اعتراضات چند ماهه که تاکنون ۳۰۰ تن از مردم این کشور در آن کشته شده‌اند، ایراد می‌شود.

لابی‌های اصلی تجاری نیکاراگوئه و سایر گروه‌های تاثیر گذار این کشور نیز به رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه پیشنهاد کرده‌اند که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام می‌تواند بحران را فروبنشاند.

اورتگا در مصاحبه‌ای بی‌سابقه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که وی و همسرش برای آغاز یک سلسله خانوادگی تلاش نکرده‌اند و به دنبال ماندن در قدرت نیستند و دولت بعدی در انتخابات ۲۰۲۱ انتخاب می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات زودهنگام باعث ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در کشور شده و اوضاع را بدتر می‌کند.

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه همچنین گفت: ما توسط رای‌دهندگان انتخاب می‌شویم. انتخابات بعدی تا ۲۰۲۱ برگزار نخواهد شد و در آن تاریخ هم خواهیم دید که چه کسی برای دولت جدید انتخاب می‌شود.

وی همچنین مسئولیت حمله به کلیسای کاتولیک را رد کرد و گفت: ما از کلیسای کاتولیک برای تداوم مذاکرات دعوت کردیم تا این مذاکرات و گفت‌وگوها بتواند باعث ایجاد یک اقدام مناسب و پایان دادن به بحران در کشور شود.

در همین حال اسقف‌های نیکاراگوئه روز دوشنبه در پشت درهای بسته به بررسی چگونگی آغاز مجدد مذاکرات بین دولت و اپوزیسیون پرداختند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.