اسپوتنیک گزارش داد، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است، این عملیات نجات که یکشنبه مشخص شد، به قدر کافی گویا است و به وضوح نشان می‌دهد که این گروه دقیقا به چه کسی خدمت می‌کند.

ارتش اسرائیل حدود ۴۲۲ تن از آنها را انتخاب و به اردن منتقل کرد. این اقدام پس از درخواست آمریکا، کانادا و برخی از کشورهای اروپایی انجام شد. همچنین مشخص شد که در مجموع انتظار می‌رفت ۸۰۰ تن در بدو کار خارج شوند.

گروه کلاه سفیدها خودش را به عنوان نیروی داوطلب و دفاع مدنی سوریه تبلیغ می‌کرد. این گروه مورد ستایش غرب قرار دارد و حتی یک اسکار هم بابت فیلم مستندی دریافت کرد و مکررا به همکاری نزدیک با گروه‌های افراطی و خدمت کردن به عنوان شاخه رسانه‌ای آنها متهم می‌شود.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: کاملا مشخص است که این کلاه سفیدها دستشان در بسیاری از عملیات‌های پرچم‌های دروغین حین درگیری سوریه آلوده است. آنها منحصرا در مناطق تحت کنترل افراطگرایان فعالیت می‌کنند، صحنه‌های ساختگی آشکار به راه می‌اندازند که بعدا از آنها به عنوان بهانه‌ای برای اتهام‌زنی به مقام‌های سوریه استفاده می‌شود.

اکنون انتظار می‌رود کلاه‌ سفیدهای تخلیه شده در شماری از کشورهای غربی علی‌الخصوص کانادا، آلمان، فرانسه و برخی دیگر از کشورها مجددا اسکان یابند. به نظر می‌رسد آمریکا که از خروج این نیروها استقبال کرده است، چندان عجله‌ای برای استقبال از این اعضا در خاک کشورش ندارد.

وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: اینکه کلاه‌ سفیدها ترجیح می‌دهند با کمک خارجی‌ها از سوریه فرار کنند نشان دهنده چند رویی و تزویر واقعی آنها به جهان است. تخلیه کلاه سفیدها به وضوح نشان داد که آنها دستورات چه کسانی را اجرا می‌کنند و چه کسانی آنها را تامین می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.