عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور امروز در همایش نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، حوزه های سیاست داخلی، امنیت و موضوعات اجتماعی را از مهم‌ترین بخش‌های کاری این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: ما اکنون در بهترین شرایط سیاست داخلی قرار داریم، به طور مثال در حوزه احزاب هیچ حزبی وجود ندارد که برای اخذ مجوز پشت درب های وزارت کشور معطل باشد همچنین دو انتخابات فراگیر قانونی و بدون هیچ مشکل خاصی برگزار کردیم که سطح مشارکت و رضایت بالای مردم در عرصه سیاسی بیانگر وجود نشاط اجتماعی بالنده در حوزه داخلی هستیم.

وی با اشاره به حوزه امنیت داخلی گفت: در حوزه امنیت به معنای خاص در شرایط بسیار مطلوب هستیم و مشکل غیر قابل پیش بینی در این زمینه نداریم اما با توجه به تلاش های بین المللی و منطقه ای برای اعمال فشار بیشتر به ایران و برخی اقدامات نظامی شامل درگیری اشرار در مرزها در کنار اعمال تحریم های اقتصادی و همچنین تحت تأثیر قرار دادن مسائل اجتماعی به عنوان سه محور مهم فعالیت دشمنان ضرورت دارد برای مقابله با هر یک اقدامات جدی و تدابیر لازم را داشته باشیم.

وزیر کشور با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب در مقابله و مبارزه با آسیب های اجتماعی گفت: مسائل اجتماعی مورد توجه جدی رهبرانقلاب و رئیس‌جمهور قرار گرفته و آگاهانه و با جدیت مسائل مربوط به حوزه اجتماعی را پیگیری می‌کنند به طوری که تاکنون شش جلسه بررسی آسیب های اجتماعی در محضر رهبر انقلاب تشکیل شده و هفتمین جلسه آن نیز سه ماه دیگر تشکیل خواهد شد.

رحمانی فضلی افزود: مقام معظم رهبری مسائلی همچون اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر، حاشیه نشینی، طلاق و ... را از اولویت‌های مقابله و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی مشخص فرمودند که با تشکیل سازمان اجتماعی و هم‌افزایی دستگاه‌ها در این زمینه شاهد این هستیم که نهضت عظیمی در مبارزه با آسیب های اجتماعی شکل گرفته است.

وی با اشاره با آمار معتادین گفت: در ابتدای دولت یازدهم ظرفیت نگهداری معتادین در تهران ۴۰۰ نفر بود که این ظرفیت هم اکنون به ۸ هزار نفر افزایش یافته است همچنین در سال گذشته نیز میزان ۱۲۰۰ تُن انواع مواد مخدر و ۸۳۰ تُن تریاک کشف کردیم که این افدامات شامل ۲ هزار درگیری نیروهای ما بوده است و این آمارها را همواره در مجامع بین المللی اعلام می‌کنیم که آنها در ابتدا تعجب کرده و سپس از ایران تقدیر می‌کنند.

وزیر کشور با اشاره به ادعای کشورهای غربی در مبارزه با جرائم پولشویی تصریح کرد: ۶۰ میلیارد دلار گردش مالی مواد مخدر در کشورهای اروپایی است مگر آنها ادعا نمی‌کنند که قانون ضدپولشویی را اجرا می‌کنند؟ پس چرا حتی کمترین اطلاعات در زمینه برخورد و مبارزه با نقل و انتقالات مالی و پولشویی مرتبط با مواد مخدر ارائه نمی‌کنند در حالی که جمهوری اسلامی ایران به تنهایی به نیابت از دنیا در حال مبارزه با مواد مخدر است اما هیچ یک از سازمان های بین المللی و کشورهای اروپایی به وظایف خود در این خصوصی عمل نکرده‌اند.

رحمانی فضلی در پایان با تأکید بر همکاری بیشتر سفرای ایران در کشورهای با استانداران مرزی گفت: استانداران مرزی و سفرای ایران در کشورهای همسایه باید تلاش جدی در فعالسازی و فعال نگه داشتن بازارچه‌های مرزی داشته باشند و اسناد همکاری ها با کشورهای همسایه آماده است و باید شرایط همکاری‌ها اقتصادی فرهنگی سیاسی را با کشورهای منطقه سهل کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.