سی ان بی سی گزارش داد، این پیام ترامپ پیش از انتشار آمار رشد اقتصادی آمریکا در روز جمعه اعلام شده است و به عقیده کارشناسان می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که رشد تولیدات ناخالص داخلی آمریکا از ۴ درصد فراتر رفته است. باید منتظر ماند و دید که آیا عملکرد اقتصادی آمریکا به اندازه ای که ترامپ را هیجان زده کرده است واقعا خوب بوده است یا خیر.

اقتصاددانان پیش بینی می کنند که رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم سال به ۳.۸ درصد رسیده است که تقریبا ۲ برابر رشد ۲ درصدی سه ماهه نخست سال و رشد ۲.۳ درصدی اقتصاد این کشور در سال ۲۰۱۷ محسوب می شود. اگر این پیش بینی درست باشد سریع ترین رشد اقتصادی آمریکا از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ تاکنون رقم خورده است که طی آن رشد اقتصاد آمریکا به ۵.۲ درصد رسید.

دولت ترامپ دستیابی به رشد ۳ درصدی در سال را هدفگذاری کرده است که از زمان بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ تاکنون این کشور موفق نشده است بدان دست یابد. با این حال نرخ پیش بینی شده توسط شعبات منطقه‌ای بانک مرکزی آمریکا از رشد اقتصادی این کشور مختلف است و بانک آتلانتا رشد ۴.۵ درصدی و بانک شعبه نیویورک رشد ۲.۷ درصدی را پیش بینی کرده اند.

پیشتر نیز ترامپ با توئیت های زودهنگام خود از اقتصاد آمریکا خبرسازشده بود. او در ماه ژوئن یک ساعت مانده به انتشار آمار توسط وزارت کار آمریکا اعلام کرد ۲۲۳ هزار شغل ایجاد شده است در حالی که آمار منتشر شده نشان داد ۱۸۸ هزار شغل ایجاد شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.