رویترز گزارش داد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی طی بازدید از یک کارخانه مواد غذایی نظامی اظهار کرد، این کارخانه باید مواد غذایی خوشمزه و مغذی تولید کند تا " در بهبود رژیم غذایی نظامیان مشارکت داشته باشد".

کیم اظهار کرد: مقامات و کارکنان این کارخانه باید از همه نظر بهترین عملکرد را داشته باشند و اهداف کیم جونگ ایل (پدرکیم جونگ اون و رهبر سابق کره شمالی) را در نظر بگیرند که هیچ‌چیز را از سربازان ارتش کره شمالی دریغ نمی‌کرد.

براساس گزارش رسانه‌هی دولتی کره شمالی، بازدید کیم جونگ اون از این کارخانه تازه‌ترین سرکشی‌ او است که دیدار از تجهیزات صنعتی و مناطق اقتصادی ویژه در نزدیکی مرز کره شمالی با چین را شامل می‌شود.

طبق آمار بانک جهانی، جمعیت کره شمالی ۲۵.۴ میلیون نفر است و ۱.۲۸ میلیون تن از آنان در ارتش این کشور مشغول فعالیت هستند.

سال گذشته در شکم یکی از سربازان کره شمالی که حین فرار از این کشور به کره جنوبی مورد اصابت گلوله قرار گرفت، دانه‌های ذرت پیدا شد و همین مساله توجه بسیاری را به مشکلات تغذیه‌ای در کره شمالی جلب کرد.

برنامه جهانی غذا اعلام کرده است که مهم‌ترین مشکل رژیم غذایی در کره شمالی، رژیم غذایی یک‌نواخت است که از چربی‌ها و پروتئین‌های ضروری برخوردار نیست.

کیم در بازدید از این کارخانه همچنین افزود، سربازان به محصولات برپایه گونه‌های مختلف سویا نیاز دارند که حدود ۳۶ درصد پروتئین دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.