به گزارش رویترز، هایکو ماس روز چهارشنبه در صفحه کاربری اش در صفحه توئیتر ضمن اشاره به این موضوع افزود: از نظر من، آمریکا دشمن نیست بله شریک و متحد ما درکنار اتحادیه اروپا محسوب می شود.

ماس که در توکیو بسر می برد، گفت: سیاست ترامپ مبنی بر حمایت از محصولات داخلی، چالشی برای آلمان و ژاپن محسوب می شود. 

وی ترامپ را به ایجاد بلاتکلیفی درجهان، از طریق عادت خود در «زیر سوال بردن ائتلافاتی که چند دهه قدمت دارند» متهم کرد. 

وزیر خارجه آلمان با تقدیر از توافقی که به تازگی بین ژاپن و اتحادیه اروپا امضا شد، گفت ائتلاف قوی تر آلمان و ژاپن می تواند عقب نشینی آمریکا از بخش هایی از عرصه جهانی را جبران کند. 

ماس گفت: اتحادیه اروپا و ژاپن می توانند با «اقدامات تجاری غیرعادلانه» چین از جمله محدودیت دسترسی به بازارهای این کشور و «انتقال اجباری فناوری» مبارزه کنند. 

این دیپلمات آلمانی روز دوشنبه در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا که اتحادیه اروپا را «دشمن» تجاری آمریکا توصیف کرد، گفت: اروپا نمی تواند به ترامپ اعتماد کند و باید متحد شود.

وی گفته بود اروپا بدون توجه به حملات لفظی و توئیت های چرند ترامپ باید مراقب باشد که دچار تفرقه نشود.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین درباره تسلیم شدن دربرابر تهدیدهای تجاری آمریکا هشدار داده و خواستار یافتن راه حلی برای خروج از این وضعیت از طریق مذاکره شده است.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در بحبوحه تهدید واشنگتن درباره اعمال تعرفه بر واردات خودرو از اروپا، درباره بروز جنگ تجاری تمام عیار با آمریکا هشدار داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.