در این بیانیه که رونوشتی از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته آمده است: مطالبات بحق جهادگران بازار از درگاه های قانونی و رسمی تا رسیدن به نتیجه دنبال خواهد شد.
به گزارش ایرنا اوایل تیرماه امسال برخی بازاریان در اعتراض به وضعیت صنفی خود پس از بستن مغازه هایشان در محل بازار و سپس مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
این تجمع که چندروز به طول انجامید با دخالت ماموران پلیس برای کنترل اوضاع همراه شد و مسئولان اصناف گفتند برخی افراد غیربازاری در بین این تجمع کنندگان قصد هدایت سمت و سوی اعتراض ها را به مسیرهای غیرصنفی و ایجاد آشوب داشتند که با آنها برخورد شد.

در بخش دیگری از بیانیه هیات امنای شرق بازار بزرگ تهران ذکر شده است: بازار تهران، مرکز کنش و واکنش های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایران معاصر و محوری بی بدیل و سرشار از سرمایه اجتماعی در پایگاه مردمی محسوب می شود و همواره در تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون نقش آفرین بوده است.
در ادامه این بیانیه آمده است که بازار تهران مناسبات خود را با تمامی بخش های جامعه حفظ و تقویت کرده است تا به عنوان ساختاری بی طرف و در عین حال قابل اتکا در نظر گرفته شود.
این بیانیه افزوده است: تحولات ماه های اخیر در محیط اقتصادی و اجتماعی کشور و تلاش مذبوحانه برخی عناصر داخلی و خارجی با همراهی و حمایت حامیان ضد انقلاب و پوشالی آنها در به آشوب کشاندن اعتراضات بحق بازاریان با هدف تحقق مطالبات اقتصادی منجر شده تا پس از گذشت حدود چهار دهه از پیروزی انقلاب مجددا بازار تهران وظیفه نهادی و پاسداری خود را از کیان نظام و انقلاب انجام دهد.
این بیانیه ضمن تاکید بر پیگیری مطالبات اقتصادی در راستای تثبیت وضعیت مبهم کسب و کار و همچنین ضرورت حمایت از تولید کالای باکیفیت ایرانی تصریح کرده که در کنار تسریع در تعیین و تکلیف مشکلات جدی پیش آمده در فرآیند خرید و زندگی شهروندان و طبقات مختلف اجتماعی اعلام می دارد که کسبه و اصناف بازار تهران مخالف هرگونه تعطیلی یا اخلال در روند کار بازارهستند.
بازار تهران به نوعی قلب معادلات اقتصادی کشور محسوب می شود که در محدوده مرکزی پایتخت بین خیابان های ۱۵خرداد، مصطفی خمینی و مولوی واقع شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.