پلاتس گزارش داد، الکساندر نواک اعلام کرد وزارت انرژی روسیه پیش‌بینی خود از میزان تولید نفت خام را مورد بازنگری قرار داد تا منعکس کننده تصمیم اخیر گروه اوپک و غیراوپک برای افزایش تولید نفت باشد. آمار اعلام شده معادل ۱۱.۰۶۵ میلیون بشکه در روز است.

نواک در بیانیه وزارت انرژی اعلام کرد بدنبال تصمیم اخیر گروه اوپک پلاس برای افزایش تدریجی تولید نفت، ما پیش‌بینی خود از میزان تولید داخلی برای کل سال ۲۰۱۸ را بازنگری کردیم و آن را به میزان حدود ۳.۵ میلیون تن بالا برده و ۵۵۱ میلیون تن برآورد کردیم.

وزیر انرژی روسیه اظهار کرد انتظار دارد تولید نفت خام این کشور ۰.۹ درصد در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته و به ۵۵۵ میلیون تن برسد با این حال هشدار داد که برآورد مذکور ممکن است تغییر کند.

تحت توافق میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک که در ژانویه سال ۲۰۱۷ به اجرا درآمد و هدف آن محدود کردن عرضه به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز بود، روسیه موافقت کرد تولید خود را از سطح تولید ۱۱.۲۴۶ میلیون بشکه در روز در اکتبر سال ۲۰۱۶، به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد. با توجه به اینکه قرار بود این توافق تا پایان سال ۲۰۱۸ اجرا شود، روسیه در ابتدا برای ثابت نگه داشتن تولید سالانه خود برنامه‌ریزی کرده بود.

پس از اینکه اوپک و شرکایش در نشست ژوئن تصمیم گرفتند تولیدشان را از سطح ماه مه به میزان یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند، روسیه متعهد شد از ابتدای ماه میلادی جاری میزان عرضه به بازار را ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

طبق اعلام واحد آمار وزارت انرژی روسیه، این کشور در ماه مه ۱۰.۹۷۳ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد و حجم آن را در ژوئن به ۱۱.۰۶۳ میلیون بشکه در روز رساند.

نواک در اواسط ماه میلادی جاری اظهار کرد شرکت‌های روسی دو سوم یا حتی ۸۰ درصد از کاهش تولید را به بازار برمی‌گردانند.

بر پایه دورنمای اقتصادی کوتاه مدت وزارت توسعه اقتصادی، تولید نفت روسیه در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به حدود ۱۱.۲۴۶ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.