رویترز گزارش داد، بازگرداندن بقایای سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ کره جزو یکی از توافق‌هایی است که حین نشست تاریخی دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور در تاریخ ۱۲ ژوئن حاصل شد.

نیروهای آمریکایی مستقر در کره اواخر همان ماه اعلام کردند: آنها ۱۰۰ جعبه ترانزیت موقت چوبی را وارد منطقه غیرنظامی شده که دو کره را جدا کردند تا بقایا را دریافت و منتقل کنند.

خبرگزاری یونهاب به نقل از یک منبع دیپلماتیک که هویت آن را فاش نکرد گزارش داد: کره شمالی امروز (پنج‌شنبه) این جعبه‌ها را پذیرفته است و انتظار می‌رود که انتقال بقایای سربازان جمعه انجام شود.

انتقال برنامه‌ریزی شده با شصت و پنجمین سالروز توافق آتش بس سال ۱۹۵۳ انجام می‌شود که به درگیری میان دو کره پایان داد.

طبق گزارش یونهاب یک هواپیمای ترابری ارتش آمریکا به شهر ونسون در شمال شرق کره شمالی ارسال می‌شود تا بقایای سربازان را تحویل بگیرد. پس از آن آنها به سوی هاوایی پرواز می‌کنند، اما پیش از آن تجزیه و تحلیل اولیه دی ان ای در پایگاه هوایی اوسان در کره جنوبی انجام می‌شود.

سی ان ان اخیرا به نقل از یک منبع آمریکایی گزارش داد: واشنگتن انتظار دارد تا در مرحله‌ی اول ۵۵ بسته از بقایای سربازان را تحویل بگیرد و در نظر دارد تا مقام‌هایی را به کره شمالی اعزام کند تا در زمان تحویل هر بسته آنها را باز کرده و عکس گرفته شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.