ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در صفحه فیسبوک خود با بیان مطلب فوق افزود: وزارت خارجه آمریکا «بیانیه کریمه» را منتشر کرده که در آن تاکید شده آمریکا کریمه را بخشی از قلمرو روسیه نمی داند و این سیاست رسمی واشنگتن است. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآوری کرد: حمایت از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و توافقنامه تغییرات اقلیمی پاریس هم تا چندی پیش سیاست رسمی آمریکا بود اما دیدیم که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در این باره تجدید نظر کرد. 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان به کنایه گفت که کشورش اعتبار و ارزش «اعلامیه های سرنوشت ساز» مقامات کاخ سفید را می داند.

وزارت امور خارجه آمریکا دیروز در بیانیه ای با عنوان کریمه که از سوی مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور صادر شد، اعلام کرد که به رسمیت نشناختن کریمه به عنوان خاک روسیه سیاست رسمی آمریکا است.

به گزارش ایرنا، با وقوع تغییرات در اوکراین که روس ها از آن به عنوان کودتای سال ۲۰۱۴ یاد می کنند، مردم شرق اوکراین و شبه جزیره کریمه دست به مخالفت با دولت مرکزی زدند.

با توجه به حضور نظامی روسیه در کریمه، روسیه امنیت برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه را فراهم کرد و مردم این منطقه که اکثر آنان را روس زبانان متمایل به مسکو تشکیل می دادند رای به استقلال از اوکراین و سپس درخواست پیوستن به روسیه دادند که با موافقت پوتین جنبه اجرایی پیدا کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.