وزیر انرژی عربستان از تصمیم کشورش مبنی بر توقف انتقال محموله‌های نفتی از طریق تنگه باب‌المندب خبر داد.

خالد الفالح، وزیر انرژی، صنعت و منابع معدنی عربستان اعلام کرد: به دنبال حملات اخیر انصارالله به دو کشتی نفت‌کش، عربستان تصمیم گرفته تا انتقال تمامی محموله‌های نفت خام این کشور که از تنگه باب‌المندب عبور می‌کند را تا زمان تامین امنیت دریانوردی در این تنگه به حالت تعلیق دربیاورد.

وی در ادامه افزود: این اقدام به صورت فوری و موقتی انجام خواهد شد و تهدید حملات نیروهای انصارالله بر تجارت جهانی آزاد و نیز بر دریانوردی در تنگه باب‌المندب و دریای سرخ تاثیر می‌گذارد.

این وزیر عربستانی همچنین تصریح کرد: طبق اظهارات سخنگوی رسمی ائتلاف عربی صبح روز چهارشنبه دو نفتکش وابسته به شرکت ملی حمل و نقل دریایی عربستان از سوی نیروهای انصارالله در دریای سرخ مورد هدف قرار گرفت و پس از آن ریاض حمل و نقل از طریق تنگه باب المندب را متوقف کرد.

الفالح خاطرنشان شد: یکی از دو نفت‌کش‌ها آسیب دیده اما خسارت‌ها جزئی بوده و نفتی در دریا ریخته نشده که منجر به فاجعه زیست محیطی شود.

باب‌المندب یک تنگه آبی است در قسمت جنوبی دریای سرخ که این دریا را به خلیج عدن و اقیانوس هند می‌پیوندد. کشتی‌هایی که از طرف اقیانوس هند می‌آیند پس از گذر از باب‌المندب و عبور از طول دریای سرخ می‌توانند راه خود را از کانال سوئز به سوی دریای مدیترانه ادامه دهند.

تنگه باب‌المندب میان یمن در شبه جزیره عربستان، و جیبوتی و اریتره در شاخ آفریقا قرار گرفته‌است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.