"خالد الیمانی" وزیر خارجه دولت فراری و مستعفی یمن ایران را به قاچاق لوازم یدکی موشک و تکنولوژی پهپاد به نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن متهم کرد.

وی مدعی شد: شبه نظامیان حوثی از همین ابزارها و وسایلی استفاده می‌کنند که ایران در مناطقی دیگر مانند تنگه هرمز استفاده می‌کنند.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که نیروهای یمنی از قایق‌های تندرو استفاده و صورت بی‌هدف اقدام به مین گذاری در اطراف سواحل یمن می‌کنند و ما حتی اگر الحدیده را پس بگیریم، به سال‌های زیادی برای پاکسازی سواحل یمن از این مین‌ها نیاز داریم.

ادعای این مسئول دولت فراری یمن در حالی است که دولت منتخب مردم یمن بارها اعلام کرده‌ که موشک‌ها و پهپادهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ساخت ایران نیست و هیچ نیروی نظامی ایرانی در خاک یمن نمی‌جنگد.

شبکه تلویزیونی المسیره لحظاتی قبل در خبری فوری اعلام کرد: واحد پهپادی یمن با یک فروند پهپاد از نوع صماد ۳، فرودگاه بین المللی ابوظبی را چند بار هدف قرار داد.

براساس گزارش برخی رسانه ها، اداره فرودگاه ابوظبی به آنچه آن را وقوع یک حادثه خواند، اذعان کرد و گفت که تحولات را از نزدیک با مسئولان ذیربط دنبال می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.