سخنگوی وزارت تجارت چین در واکنش به تهدید آمریکا برای اعمال تعرفه‌های اضافی بر ۵۰۰ میلیارد دلار صادرات چین به ایالات متحده گفت که سیاست «تهدید و باجگیری» واشنگتن هیچ تأثیری بر پکن نخواهد داشت.

گائو فِنگ، سخنگوی وزارت تجارت چین در کنفرانسی خبری گفت که طرف چینی «با قاطعیت از منافع اصلی کشور و منافع مردم چین دفاع» خواهد کرد.

وی گفت: «ایالات متحده صرف‌نظر از اولویت‌های سیاسی داخلی‌‌اش، اصطکاک‌ها تجاری را در سرتاسر جهان تحریک و تشدید می‌کند، و به محیط عالی به سختی به دست آمده برای احیای اقتصاد جهانی و تأثیرات [آن] بر منافع شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان زنجیره ارزش جهانی توجهی نمی‌کند ... این نوع از سخنان و اقداماتِ غیرعقلانی به شدت غیرمسئولانه هستند.»

به نوشته شینهوا، سخنگوی وزارت تجارت چین گفت که از زمان آغاز تحقیقات بخش ۳۰۱ ضد چین، طرف آمریکایی [روند] اتخاذ اقداماتی برای افزایش اصطکاک‌های تجاری را هرگز متوقف نکرده و در مقابل چین را مقصر توقف مذاکرات دوجانبه دانسته است.

گائو فِنگ گفت: «واضح است که چه کسی راست و چه کسی ناراست است.»‌

وی گفت که پیش‌شرط مذاکرات اعتبار است. به گفته وی، دو طرف هیچ تماسی برای از سر گرفتن مذاکرات نداشته‌اند.

سخنگوی وزارت تجارت چین افزود: «چین به دفعات متعدد تأکید کرده است که خواهان جنگ تجاری نیست، اما از آن هراسی ندارد و با قاطعیت از منافع اصلی کشور و منافع مردم چین دفاع خواهد کرد ... همزمان، ما همکاری اقتصادی و تجاری خود را با دیگر شرکای تجاری‌مان در جهان برای حمایت مشترک از اصول تجارت آزاد و سازوکارهای تجارت چندجانبه و حمایت از سلامت و ثبات اقتصاد جهانی بهبود خواهیم بخشید.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.